Ersättningsbussar i Mellerud, Åmål och Trollhättan

Startat av Staffan Sävenfjord, 17 juli 2009, 22:19:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Förra lördagen drabbades östra Dalsland och södra Värmland av kraftiga regnväder, som gjorde att banvallen blev bortspolad på flera platser mellan Mellerud och Kil. Eftersom tågtrafiken redan var inställd Göteborg-Trollhättan på grund av banarbeten var det inte mycket kvar av linjen Göteborg-Karlstad där man kunde köra och det blev därför buss hela vägen fram till i går torsdag. Banan blev klar vid 15.30-tiden i går men ersättningsbussarna gick dygnet ut.
Här några bilder från tre olika stationer utmed linjen:

Sundås

Nysäters Buss´s logga liknar den gamla Linjebuss-loggan lite (den som fanns tidigare, när LINJE BUSS var särskrivet.)

Trevligt med en gammal Dackebuss också!
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

yngrot

Orust 70 362 är det verkligen en 9700 ??  Ser mer ut som en hederlig Carrus för mig ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 19 juli 2009, 11:08:49 AM
Orust 70 362 är det verkligen en 9700 ??  Ser mer ut som en hederlig Carrus för mig ...

Visst, det är en Volvo B10M Carrus Star. Den har för övrigt ett förflutet som Säfflebussen 3011.