Huvudmeny

Nytt i Degerfors

Startat av Marc, 16 juli 2009, 12:43:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

En hemsk snap-shot från Degerfors som jag knappt vågar publicera, älskar mittrefuger...
Visar att de nya bussarna nu börjat leta sig ut på vägarna!

Stefan P

Hej 

Kul att se bilder ifrån Degerfors där har man kört buss många gånger, men jag trodde det var stadsbussar som hade kommit eftersom man skall utöka stadstrafiken i Karlskoga.

mvh Stefan P

Stefan K

För en som jobbar med att konstruera mittrefuger så kan jag bara säga...superbild!

OT...men utformningen av refugen är OK - placeringen av skyltarna är dock på tok för hög. Skymmer sikten och skadar backspeglar.
Därmed kommer vi tillbaka till busstrafik - när man konstruerar refuger och placerar ut skyltar så har jag två saker jag går efter.
1. Svepet på bussen får gärna gå över kantstenen (maxhöjden på kantstenen får inte vara för hög)
2. Placera ALDRIG skyltar m.m. så att de slår i backspeglar - det sker ofta idag

Kanske skall detta höra hemma i Vägforum!

Christer K

Citat från: Marc skrivet 16 juli 2009, 12:43:18 PM

En hemsk snap-shot från Degerfors som jag knappt vågar publicera, älskar mittrefuger...
Visar att de nya bussarna nu börjat leta sig ut på vägarna!
Under Juni månad stod fyra eller fem styckna LB-Lackade Scania hos Arver Lastbilar i Örebro det är nog dessa som är leverade nu.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.