Kameror i Bergkvaras alla bussar

Startat av preacher, 15 juli 2009, 11:16:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

preacher

Pär Busschaufför sen 86 Jobbar på Bergkvarabuss

michael k

vi får väl hoppas att det bara rör sig om blt
annars hade det ju varit slut på alla busspartyn i era bussar

737

Konstig artikel egentligen.

Bussföraren blev nedslagen utanför bussen. Vad hjälper då kameror ombord?

Nåväl, kameror hindrar i alla fall skadegörelse och våld ombord. Sägs det. Och då är det väl bra.

Jan

Citat från: 737 skrivet 16 juli 2009, 08:20:31 AM
Konstig artikel egentligen.

Bussföraren blev nedslagen utanför bussen. Vad hjälper då kameror ombord?

Nåväl, kameror hindrar i alla fall skadegörelse och våld ombord. Sägs det. Och då är det väl bra.

Hade funnits kamera ombord kanske inget våld framkommit, det hade hjälp föraren. Hade våldet folmats så kanske det blivit lättare att ta in den skyldige och det hade också hjälpt den drabbade.
I branschen i 40 år

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jan skrivet 18 juli 2009, 15:08:02 PM
Hade funnits kamera ombord kanske inget våld framkommit, det hade hjälp föraren. Hade våldet folmats så kanske det blivit lättare att ta in den skyldige och det hade också hjälpt den drabbade.

Om nu missdådaren var med ombord på bussen så kan ju föraren identifiera honom och det är bara för polisen att gripa honom. Ja, kanske inte så bara men i alla fall mycket lättare än om de bara har en beskrivning att gå efter.
Jag blev själv misshandlad av en man för några år sedan när jag egentligen fotograferade blommor men han råkade komma med i bakgrunden. Det tog inte många minuter efter det att polisen sett bilden som de kunde gripa honom. Digitalkamerans välsignelse. Det blev rättegång också och han dömdes. Fotot var i sig naturligtvis inte något bevis men han erkände direkt.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)