Huvudmeny

KR 218 - 219 - 240

Startat av ingli, 14 juli 2009, 00:45:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ingli

Her er tre Ragundabusser fra KR Trafik. Bildene er tatt 7. og 8. juli på busstasjonen i Östersund.

KR240 - Setra S416UL 2008 - XGA969 - tirsdag 7. juli

KR218 - Scania CK280IB OmniExpress 2008 - OYM893 - onsdag 8. juli

KR219 - Setra S416UL 2008 - TJL640 - onsdag 8. juli

Niclas Rosenius

Mycket trevliga bilder, kul att få se dom.

//Niclas

Bussmicke

Intressant, då infinner sig frågan vilka Bussar KR Trafik har i Ragunda Förutom 218, 219, 240.

Skall man bortsett Östersund åka till Hammarstrand eller Stugun för att fota KR ?
Funderar lite inför hösten.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 14 juli 2009, 02:08:31 AM
Intressant, då infinner sig frågan vilka Bussar KR Trafik har i Ragunda Förutom 218, 219, 240.

Skall man bortsett Östersund åka till Hammarstrand eller Stugun för att fota KR ?
Funderar lite inför hösten.

Även Scalan 217 har Ragundafärgerna. En hel del Ragundabussar finns på yttergarage i just Ragunda kommun nattetid och står på garaget i Östersund enbart under pausen mitt på dagarna.

Jesper Persson

Tack för fina bilder på fina bussar.  :)

/Jesper Persson
(som drömmer om att få köra Norrbovägen, X-Trafik L20, med normala bussar och inte 8700 Skrammelburk  :-\)

Bussmicke

Citat från: Verspieder skrivet 14 juli 2009, 08:03:21 AM
Även Scalan 217 har Ragundafärgerna. En hel del Ragundabussar finns på yttergarage i just Ragunda kommun nattetid och står på garaget i Östersund enbart under pausen mitt på dagarna.

ok, vilka fler bussar finsn i Ragunda?
Har fört in 217-219,240 i listan
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Är ju bara de två orterna som det går lokallinjer ifrån.
En av dem fanns det KR som entreprenör, det andra var det mest Taxi Ragunda eller vad det nu stod i Turlistan.
//Bussmicke.

Esbjörn

Citat från: Lars Ödlund skrivet 14 juli 2009, 09:48:36 AM
Går alla in till Östersund dagligen?  Finns det inte ett par bussar som bara går lokalt runt Stugun o Hammarn?

Ragundadalens Busstrafik har nån liten Iveco eller nåt som snurrar runt i Stuguntrakten.
I Hammarstrand har KR en silverfärgad Autosan som körs av en underentreprenör.
I Kälarne har taxi en guldfärgad Setra som väl rullar på någon linje. Vet inte om den kommer in till Östersund eller inte.

Bussmicke

Hur pass mycket mer trafik blir det runt Stugun och Hammarn till vinterlistan jämf. med nu?
Nu är det ganska tunt med turer.
//Bussmicke.

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 14 juli 2009, 11:57:12 AM
Jämtland har väl helårstidtabell?

Du har så rätt så, kollade inte tillräckligt noga.
Det är inte så många turer på de lokal linjerna i Stugun och Hammarn.
Typ 13:00 och 15:00 på de flesta i Hammarn mens det bara är vid 15:10 i Stugun.
Fasen, det här kan bli en intressant resa om den blir av.

Var i Hammarn hittar man 242, Autosanen?
Busstn eller nån skola?
Den vill jag ha på bild.
//Bussmicke.