Huvudmeny

Mer Gothia Cup

Startat av Brollan, 13 juli 2009, 21:32:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brollan

Några av Gothia Cup-bussarna fastnade på minneskortet idag.
Först några Växjöbor:

Sedan 3 Eskilstunabor på rymmen:

Ytterligare en Växjöbo:

Sedan några 08:or:

Till sist 2 turistare:

IngemarJ

Hej!

Veolia med FAC livre har jag missat något, trodde inte att FAC hade något med Veolia att göra.

Hälsar

Ingemar

virtual1

Citat från: IngemarJ skrivet 13 juli 2009, 21:35:32 PM
Hej!

Veolia med FAC livre har jag missat något, trodde inte att FAC hade något med Veolia att göra.

Hälsar

Ingemar

Veolia äger FAC sen - tja, några år sen i alla fall! - men jag är fortfarande osäker på om man ska kalla dem Veolianummer, finns krockar i 800-serien tillexempel i såfall!

Zella

Så det var två stomlinjebussar från sthlm... Undra ifall SL bussarna kommer att köra inne i stan nån gång...

Staffan Sävenfjord

Citat från: virtual1 skrivet 13 juli 2009, 21:44:29 PM
Veolia äger FAC sen - tja, några år sen i alla fall! - men jag är fortfarande osäker på om man ska kalla dem Veolianummer, finns krockar i 800-serien tillexempel i såfall!

Nej, det är Flygbussarnas inventarienummer.
När det gäller ägandeförhållandet är det så att Veolia äger People Travel Group, som i sin tur äger bland annat Flygbussarna och Marks Limousine. De äger också 50 procent av tågbolaget Merresor, som än så länge kör i Småland och Värmland. Den andra halvan ägs av SJ. Merresor kommer dock att upphöra i Värmland i december 2009 och i Småland i december 2010.

olasand

Citat från: Tomas Fransson skrivet 13 juli 2009, 22:03:43 PM
Så det var två stomlinjebussar från sthlm... Undra ifall SL bussarna kommer att köra inne i stan nån gång...

De var inne på NET i både lördags och söndags i alla fall! (Gothia Line 3 går ju mellan Kviberg och Valhamraskolan så i veckan rullar den väl mest där...)

Walter

Hade inte Veolia Partille några vagnar att bidra med?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

D_skalis

Citat från: olasand skrivet 14 juli 2009, 15:52:02 PM
De var inne på NET i både lördags och söndags i alla fall! (Gothia Line 3 går ju mellan Kviberg och Valhamraskolan så i veckan rullar den väl mest där...)

Ja jag såg den andra bussen 4960 EMM 184 på NET vid 11:15 i Söndags. Sen så körde den bussen jag åkte med på linje 100 om 4960 mellan göteborg och landvetter. Troligtvis så var bussen på väg att hämta spelare på landvetter.
/David
Intresserad av utryckningsfordon och bärgare
och lastbilar i alla olika utseenden
Frilansfotograf
http://www.blaljusbilder.org
www.david-sfoto.se

Brollan

Fyller på med några Östgötar från Motala:

Något dålig kvalitet pga mobilkamera :-[

michael k

det är ju lite blandade reaktioner man får när man har den kärran
i borås är man ju kung på gatan  ;D
men i götet är ju reakionerna mer blandade(svalare) ;)
fö är den folierad helt och hållet

pst jag skulle ha snurrat runt där i morgon men jag är lite däckad av en förkylning
se till och bli frisk tills helgen lät det när jag ringde ;D

Bussmicke

Jag kanske inte har hängt med men hur länge pågår detta?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Aha, den här veckan.
Nåväl, kan inte vara överallt
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

michael k

jaha då har man snurrat runt hela dagen i en gammal kronobergare
min ångest inför att köra volvo har gått över ;D
de gick ju bättre en vad jag komm i håg