Huvudmeny

Arriva 7079 Då och Nu

Startat av JW, 13 juli 2009, 16:35:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Haha, var bilderna medvetna eller? =) - först blåbuss på 'röd' linje, o sen tvärtom, underbart =)

Bussmicke

Synd bara att bild två ligger på en sån där gratissida.. :(
Hade gärna sett den här på jobbet
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

737

till vilken nytta har man målat om bussen?

JW

Citat från: virtual1 skrivet 13 juli 2009, 18:42:04 PM
Haha, var bilderna medvetna eller? =) - först blåbuss på 'röd' linje, o sen tvärtom, underbart =)
Tänkte faktiskt inte på det förrän nu. Den röda var skyltad förarutbildning när den kom tillbaka, så det kanske bara var ett tillfälligt inhopp.

Fredrik Klint

Citat från: 737 skrivet 13 juli 2009, 20:20:14 PM
till vilken nytta har man målat om bussen?

Rätta mig om jag har fel men Ekerö har väl överskott på blåbussar samt att relativt snart blir det lågentrékrav på blålinjerna. Men bussen är ju inte aktuell att slopas så därför har den blivit röd.

Tommy E

Citat från: Fredrik Klint skrivet 13 juli 2009, 22:19:36 PM
Rätta mig om jag har fel men Ekerö har väl överskott på blåbussar samt att relativt snart blir det lågentrékrav på blålinjerna. Men bussen är ju inte aktuell att slopas så därför har den blivit röd.

Precis detta har jag också hört så det stämmer säkert.

Citat från: Bussmicke skrivet 13 juli 2009, 18:45:32 PM
Synd bara att bild två ligger på en sån där gratissida.. :(
Hade gärna sett den här på jobbet

Du kan få se en bild jag har på 7079 i stället ;) :P

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Kim

Citat från: Tommy E skrivet 13 juli 2009, 22:41:20 PM
Precis detta har jag också hört så det stämmer säkert.

Du kan få se en bild jag har på 7079 i stället ;) :P

Det er "flot" at man har malet hen over bulen i kofangeren, istedet for at skifte kofangeren først!!

737

Citat från: Kim skrivet 13 juli 2009, 23:21:00 PM
Det er "flot" at man har malet hen over bulen i kofangeren, istedet for at skifte kofangeren først!!

Så gör vi i Sverige. Vi tror nämligen inte att det spelar roll om bussarna är hela, bara de målas om lite då och då.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina