58:ans tre ändhållplatser med GS 975

Startat av olasand, 13 juli 2009, 12:47:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

olasand

I fredags hade jag en kort tjänt på linje 58, men hann ändå med att vända vid alla tre ändhållplattserna. Här kommer en bild från varje vändning:

GS 975 i Brottkärr. (Tistlarna börjar bli ganska höga, undrar om någon tänker klippa ner dem?)

Merkuriusgatan i Bergsjön.

Skintebo.

58:an har ju haft fler ändhållplatser, bl.a. Snipen. Är det någon som har en bild på 58:an där? Vore kul att se!

Nupski

Linje 58 nattur måndag-torsdag vänder vid Snipen och går då via Järnbott. Nog den mest tråkiga tur som finns på linje 58 du plockar upp 2-3 personer på Marklandsgatan och innan du har kommit till Radiotorget i Järnbrott så har alla klivit av och du får lunka hela vägen ner till Snipen i 25km/h för att inte köra om tidtabellen.

Linje 58 gick till Snipen innan linje 80 kom till världen. Blå gick då även "innevägen" som linje 80 gör idag genom Billdal, var rätt drygt att åka ner till Särö på den tiden.

Det som står på lut för linje 58 är väl att alla turer skall vända Brottkärr när de nu har grälat färdigt om expansionsplanerna och byggt klart den nya vägen.

olasand

Citat från: Tomas skrivet 14 juli 2009, 01:52:33 AM
Linje 58 nattur måndag-torsdag vänder vid Snipen och går då via Järnbott.

Jo, jag upptäckte det i natt när jag körde förstärkningsbuss och fick hoppa in för en havererad 58:a... Körde sista turen till Skintebo, men såg i hajen att turen efter skulle gå till Snipen...

Hur är det i andra änden av linjen. Har 58:an alltid vänt vid Merkuriusgatan?

Citat från: Tomas skrivet 14 juli 2009, 01:52:33 AM
Det som står på lut för linje 58 är väl att alla turer skall vända Brottkärr när de nu har grälat färdigt om expansionsplanerna och byggt klart den nya vägen.

Hmm. Av någon anledning är det ju så att det ofta åker med folk ända till Slintebo med 58:an (trots att linje 80 finns), men det är ytterst sällan man har med sig folk ner till Brottkärr (med undantag nu på sommaren när Amundön lockar). Ur passagerarnas perspektiv vore det nog en nackdel om alla turer gick till Brottkärr. Personligen skulle jag dock gilla det. Trevlig vändslinga...

Erling.L

Citat från: olasand skrivet 14 juli 2009, 15:39:50 PM

Hur är det i andra änden av linjen. Har 58:an alltid vänt vid Merkuriusgatan?

Vill minnas den vände Astronomgatan när jag kom till stan 96
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Brollan

Citat från: BEL skrivet 14 juli 2009, 15:48:46 PM
Vill minnas den vände Astronomgatan när jag kom till stan 96

Atmosfärgatan vände 58:an på när Linjebuss körde på 90-talet.
Gick då mellan Snipen och Atmosfärgatan.