Kvällens Skintebo GS 167 [Bild]

Startat av Nupski, 13 juli 2009, 01:18:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Att köra 14,5m boogie utan styrbar stödaxel var en rolig utmaning för söndagskvällen. Lite trångt i vissa svängar inne i stan men utanför stan är ju dessa vagnar rena lokomotiven. Hade de satt in en 13,8m med styrbar sista axel och många dörrar hade allt gått som en dans men att tänka är ibland överskattat boogiebuss som boogiebuss tänker trafikledningen. Batteriluckan flög upp på vägen och bucklade sig rejält med lite grova träbitar så lyckades jag rikta till den rätt snyggt nere i Skintebo.

Får sälla mig i ledet och visa en utsocknes i stan.

Erling.L

Citat från: Tomas skrivet 13 juli 2009, 01:18:46 AM

Att köra 14,5m boogie utan styrbar stödaxel var en rolig utmaning för söndagskvällen. Lite trångt i vissa svängar inne i stan men utanför stan är ju dessa vagnar rena lokomotiven. Hade de satt in en 13,8m med styrbar sista axel och många dörrar hade allt gått som en dans men att tänka är ibland överskattat boogiebuss som boogiebuss tänker trafikledningen. Batteriluckan flög upp på vägen och bucklade sig rejält med lite grova träbitar så lyckades jag rikta till den rätt snyggt nere i Skintebo.

Får sälla mig i ledet och visa en utsocknes i stan.

Nja linjen är väl vad jag förstått på planeringen överenskommen med VT o ha långboggie i första hand o även ett av dom få ställen vi får ha den dörrställningen (1-1-0)
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Nupski

Citat från: BEL skrivet 13 juli 2009, 05:33:37 AM
Nja linjen är väl vad jag förstått på planeringen överenskommen med VT o ha långboggie i första hand o även ett av dom få ställen vi får ha den dörrställningen (1-1-0)

Jag tänkte mer på praktikaliteten det är lättare att lasta horder av folk genom 2 framdörrar och lättare att kasta av dem genom 2+1 bakdörr. Det är ju en del folk som reser med linje 58. 58 är väl ledbusslinje i första hand nattbusstrafiken får köras med 12m.

Calle

Citat från: Tomas skrivet 13 juli 2009, 11:58:26 AM
Jag tänkte mer på praktikaliteten det är lättare att lasta horder av folk genom 2 framdörrar och lättare att kasta av dem genom 2+1 bakdörr. Det är ju en del folk som reser med linje 58. 58 är väl ledbusslinje i första hand nattbusstrafiken får köras med 12m.

58:an ska köras av ledbussar som Tomas säger. Sen att man slänger in den där gamla rishögen från Kungsbacka är väl snarare ett undantag.  ::)

Nupski

Citat från: Calle skrivet 13 juli 2009, 12:08:18 PM
58:an ska köras av ledbussar som Tomas säger. Sen att man slänger in den där gamla rishögen från Kungsbacka är väl snarare ett undantag.  ::)

Skulle inte kalla den rishög. Landsvägslok av rang med lite styvt 85tusen på mätaren  ;D.

Erling.L

Citat från: Tomas skrivet 13 juli 2009, 11:58:26 AM

Var morgontrött o tog förgivet den gått på l80 o ja 58 skell i första hand ha ledbuss o andra hand boggie
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Daniel P

Citat från: Tomas skrivet 13 juli 2009, 01:18:46 AM

Usch, de där är inga roliga vagnar ur resenärssynvinkel. Alltid mjölkiga fönster och smutsiga säten rakt igenom. GS: rusta upp eller sälj!  >:(

Calle

Citat från: Tomas skrivet 13 juli 2009, 13:58:13 PM
Skulle inte kalla den rishög. Landsvägslok av rang med lite styvt 85tusen på mätaren  ;D.

Om man nu får tala ur resenärssynpunkt, så är dessa gamla Kungsbackabussar rishögar. Bullriga och rejält nerkörda. Förhoppningsvis så kommer dom väl att lämna flottan snart?

Nupski

Citat från: Calle skrivet 13 juli 2009, 22:37:06 PM
Om man nu får tala ur resenärssynpunkt, så är dessa gamla Kungsbackabussar rishögar. Bullriga och rejält nerkörda. Förhoppningsvis så kommer dom väl att lämna flottan snart?

Som förar är de en dröm tysta, mjuka och underbart dragvilliga. Visst inredningen borde fräshas till en smula men, som passagerare tycker jag dessa är bra åkte med dem dagligen i 6år när de rullade i Kungsbacka. Iof jämför man med vad Olofssons hade för flotta på 732an så är dessa ljusår bättre  ;D, iof så den VanHool  Scania 112an gick inte av för hackor som de hade. Efter livet på 732an så gick den på Svenska buss mellan Malmö och Göteborg och redan innan hade den rullat lite styvt 200tmil  ;D.

Calle