Båstad Buss nya S415GT-HD

Startat av Niclas Rosenius, 11 juli 2009, 22:22:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Denna besökte Uppsala idag  ;D

//Niclas

Bussmicke

Så de har fler bussar en den standardvagn som ständigt är den man ser i Stockholm..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Mattsson

måste vara jobbigt och fått vänta så lång tid efter första registrering :) :)

första registrering: 2009-07-10

Niclas Rosenius

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 11 juli 2009, 22:30:55 PM
måste vara jobbigt och fått vänta så lång tid efter första registrering :) :)

första registrering: 2009-07-10

Japp det var väldigt lång väntan   8)

//Niclas

Blue

Fina bilder Niclas! Vi hämtade den i Ulm i måndags och jag har inte sett den sedan vi lämnade den i vetlanda på tisdagen för inbyggnad av 220v och registrering. Det som fattas är backkameran, den kommer så fort vi har tid att ställa dit bussen igen.

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2009, 22:28:17 PM
Så de har fler bussar en den standardvagn som ständigt är den man ser i Stockholm..

Vi har fem bussar varav tre brukar frekventera stockholm. Fram till igår så var det en 415hdh och två 315gt-hd. Nu är vår äldsta 315 bytt till den 415 som syns ovan.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Niclas Rosenius

Citat från: Blue skrivet 11 juli 2009, 23:38:36 PM
Fina bilder Niclas! Vi hämtade den i Ulm i måndags och jag har inte sett den sedan vi lämnade den i vetlanda på tisdagen för inbyggnad av 220v och registrering. Det som fattas är backkameran, den kommer så fort vi har tid att ställa dit bussen igen.

Tackar, synd att det inte var du som körde denna gång.

//Niclas

Blue

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 11 juli 2009, 23:40:33 PM
   Tackar, synd att det inte var du som körde denna gång.

//Niclas

Japp, fast då hade jag fått stå och polera graffiti nu.
Två dagar fick vi ha bussen på vägarna innan något ålahue skulle visa upp sin artistiska talang på en alldeles slät vit yta!

Tur att man inte såg när det hände då hade man skakat galler vid det här laget!   >:(

Simon Bertilsson

Citat från: Blue skrivet 12 juli 2009, 19:31:48 PM
Japp, fast då hade jag fått stå och polera graffiti nu.
Två dagar fick vi ha bussen på vägarna innan något ålahue skulle visa upp sin artistiska talang på en alldeles slät vit yta!

Tur att man inte såg när det hände då hade man skakat galler vid det här laget!   >:(

Ett lämpligt straff vore att betala en ny buss, och ta över den befintliga eftersom de redan betraktar den som sin egen.  >:(
En ny sorts samhällstjänst skulle man kunna betrakta det som...

Blue

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 12 juli 2009, 21:23:42 PM
Ett lämpligt straff vore att betala en ny buss, och ta över den befintliga eftersom de redan betraktar den som sin egen.  >:(
En ny sorts samhällstjänst skulle man kunna betrakta det som...

Det tycker jag låter som en bra ide!

Lyckligtvis gick det att tvätta bort det mest av färgen med ren spolarvätska, får väl polera lite när bussen kommer hem så det blir blankt igen!

Niclas Rosenius

Det låter väldigt tråkigt att folk inte kan hålla fingrarna i styr.

Hoppas att ni inte behöver lägga ner allt för mycket tid på att polera bort skiten.

//Niclas

yngrot

Den tiden kunde man ju göra nått roligare på än att bort sån skit,,, :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina