Huvudmeny

Dingle centrum

Startat av Bussmicke, 11 juli 2009, 22:05:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Var det inte här som var bussens vagga?
Härifrån visas inte mycket bilder heller.
Nåväl, så här kan man roa sig före 06 på morgonen..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Greger Larsson

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2009, 22:05:58 PM

I alla fall hade väl SJ:s Busstrafik sin vagga här.

Lite Scala-inspirerad lackering på Irisbussen f ö.

virtual1

Härifrån visas inte mycket bilder heller.
Nåväl, så här kan man roa sig före 06 på morgonen..

Hur kom du dit så tidigt? - eller sov du över? - inte ens nattåget kommer väl dit så tidigt?

Yujin Zhang

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 12 juli 2009, 00:09:28 AM
Hur kom du dit så tidigt? - eller sov du över? - inte ens nattåget kommer väl dit så tidigt?

Resan var dock dryg.

Nattåg till Göteborg med ankomst 02:00, GoByBus 03:00 norrut till Känäm 04:40, 04:55 buss vidare mot Dinge för ännu ett byte 05:30-05:55 med ankomst Kungshamn 06:40...
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 12 juli 2009, 09:18:19 AM
Resan var dock dryg.

Nattåg till Göteborg med ankomst 02:00, GoByBus 03:00 norrut till Känäm 04:40, 04:55 buss vidare mot Dinge för ännu ett byte 05:30-05:55 med ankomst Kungshamn 06:40...

Holy smoke, jag hade vart ett vrak hela dan efteråt om jag gjort nåt liknande, nej då sover jag hellre över på nåt vandrarhem =)

Bussmicke

Lite svårt, var ju i Avesta-Mora-Borlänge dagen före och åkte Borlänge-Kungshamn med alla bytenn
//Bussmicke.

Mange_buss

Citat från: Greger Larsson skrivet 11 juli 2009, 22:47:45 PM
I alla fall hade väl SJ:s Busstrafik sin vagga här.

Lite Scala-inspirerad lackering på Irisbussen f ö.

Irisbussen??  ???

Bernt Talbrant

Yujin Zhang

Citat från: Bussmicke skrivet 12 juli 2009, 14:43:34 PM
Lite svårt, var ju i Avesta-Mora-Borlänge dagen före och åkte Borlänge-Kungshamn med alla bytenn

Varför så mkt bråttom? Du har väl årskort nu?  ;)

76

...men kanske inte tjänstledigt ;)

Yujin Zhang

Citat från: virtual1 skrivet 12 juli 2009, 11:53:42 AM
Holy smoke, jag hade vart ett vrak hela dan efteråt om jag gjort nåt liknande, nej då sover jag hellre över på nåt vandrarhem =)

Påminner mig lite om gången när jag och annan forumskribent tog nattbussen på SweEx till Ödeshög för att byta till nattbussen tbaka till Linköping, med ank ungefär 03:45 för att kunna hinna med morgontåget till Högsby. Ett år senare ville jag åka samma förbindelse igen men denna gång vägrade den andra skribenten så vi åkte ner dagen innan istället och övernattade. :)

Optimal

Citat från: Yujin Zhang skrivet 12 juli 2009, 21:27:47 PM
Påminner mig lite om gången när jag och annan forumskribent tog nattbussen på SweEx till Ödeshög för att byta till nattbussen tbaka till Linköping, med ank ungefär 03:45 för att kunna hinna med morgontåget till Högsby. Ett år senare ville jag åka samma förbindelse igen men denna gång vägrade den andra skribenten så vi åkte ner dagen innan istället och övernattade. :)
'

Ja. sitta 4 timmar i Norrtälje en natt utan några bussar och 6 timmar i linköping fick mig att inte göra om det igen.

Johan B

Kan inte låta bli att undra hur det egentligen står till med elkunskaperna hos Vest när jag ser hur man kopplat halvljuset bak.