Huvudmeny

Express 6783

Startat av Ersa, 11 juli 2009, 20:39:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Järnvägsövergången på Vimpelgatan lär vara alla tågfotares favoritställe, där bommarna mestadels är nere och tågen passerar ofta. Går bra att använda på väg till garaget efter avslutat pass, men vägen är inte alls lämplig att ta när man är på väg till dagens första avgång på morgonen...

Mange_buss

Fan vilken snygg bild!! :o

Leif D

Citat från: Verspieder skrivet 11 juli 2009, 20:39:45 PM

Järnvägsövergången på Vimpelgatan lär vara alla tågfotares favoritställe, där bommarna mestadels är nere och tågen passerar ofta. Går bra att använda på väg till garaget efter avslutat pass, men vägen inte direkt lämplig att ta när man är på väg till dagens första avgång...

Måste nog göra dej besviken, men just där har jag då aldrig sett några fotografer, fast jag kört förbi massor med gånger. Faktisk så tror jag det finns både roligare och trevligare platser.
;-)

Ersa

Citat från: Leif D skrivet 11 juli 2009, 20:51:08 PM
Måste nog göra dej besviken, men just där har jag då aldrig sett några fotografer, fast jag kört förbi massor med gånger. Faktisk så tror jag det finns både roligare och trevligare platser.

Jo, nog är man rätt ensam med kameran där mitt bland mindre glada, suckande och stressade bilister, cyklister och gångtrafikanter. ;)

Ersa

Citat från: Mange_buss skrivet 11 juli 2009, 20:50:34 PM
Fan vilken snygg bild!! :o

Man tackar. Ibland vill kompaktkameran vara med på allvar. :)

Marc

Ser att du drömmer om Jämtland med! ;)
Cityterminalen i Östersund verkar vara ett välkänt ställe...

Niclas Rosenius

En riktigt lyckad bild.

Det är den kortaste vägen runt om man skall upp till Boländerna men inte den snabbaste oftast. Där har man blivit fast ett par gånger med få stå och vänta på att 5 - 7 tåg skall passera innan bommarna går upp.

//Niclas

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 11 juli 2009, 20:58:59 PM
   En riktigt lyckad bild.

Det är den kortaste vägen runt om man skall upp till Boländerna men inte den snabbaste oftast. Där har man blivit fast ett par gånger med få stå och vänta på att 5 - 7 tåg skall passera innan bommarna går upp.

//Niclas

Nej, det ska gudarna veta och då inte bara p g a järnvägsövergången. Sedan man grävde vid korsningen Vimpelgatan/Kungsgatan för något år sedan är nämligen trafikljusautomatiken i korsningen satt ur spel så även om man passerar där mitt i natten får man vänta minst någon minut på att få grönt.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ersa

Citat från: Marc skrivet 11 juli 2009, 20:58:24 PM
Ser att du drömmer om Jämtland med! ;)
Cityterminalen i Östersund verkar vara ett välkänt ställe...

Hoho 8) Vet inte vart det kom från, men det blev snabbt ändrat.

Citat från: Oskar A skrivet 11 juli 2009, 21:08:18 PM
Nej, det ska gudarna veta och då inte bara p g a järnvägsövergången. Sedan man grävde vid korsningen Vimpelgatan/Kungsgatan för något år sedan är nämligen trafikljusautomatiken i korsningen satt ur spel så även om man passerar där mitt i natten får man vänta minst någon minut på att få grönt.

Visst är trafikljusen i Uppsala trevliga? Grön våg? Nej, aldrig någonsin. Finns det fem st trafikljus längs en lång gata är det mittersta alltid rött medan de andra fyra är gröna... :P

Niclas Rosenius

Citat från: Verspieder skrivet 11 juli 2009, 23:07:22 PM

Visst är trafikljusen i Uppsala trevliga? Grön våg? Nej, aldrig någonsin. Finns det fem st trafikljus längs en lång gata är det mittersta alltid rött medan de andra fyra är gröna... :P

Och gärna på en sträcka på några hundra meter med  ;)

//Niclas

Ersa

Bilder med enbart tåg tagna från Vimpelgatan kan komma i en separat tråd i 'Ordet fritt' i framtiden.

Niclas Rosenius

Citat från: Verspieder skrivet 11 juli 2009, 23:17:19 PM
Bilder med enbart tåg tagna från Vimpelgatan kan komma i en separat tråd i 'Ordet fritt' i framtiden.

Då blir det många bilder i den tråden  ;)

//Niclas

Ersa

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 11 juli 2009, 23:21:22 PM
Då blir det många bilder i den tråden  ;)

Jodå. Att kunna ta bilder på fyra olika passerande tåg per bomfällning är inget ovanligt.

Leif D

Citat från: Verspieder skrivet 11 juli 2009, 23:17:19 PM

Ja gör det du, jag får väl slänga på nån från mitt håll också då.....
;-)