På tal om BYT318 - en annan 302:a med främmande kaross(av klass;)

Startat av Greger Larsson, 10 juli 2009, 21:30:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Åkarns Kalle

Nu vet jag två fd chaufförer som blir väldigt glada!!!

stort tack !!!

/Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

bilomnibussen

Hej!Trevligt! Den bussen såg man mycket på 70-talet på linjen till Stockholm. Eller fanns det två likadana?
Mvh Jan G

Greger Larsson

Det fanns två som denna och en tredje med lite modernare utseende.

/GL

saurer

Nja inte riktigt taket skiljde,dvs övergången mellan det låga och det höga
bild på den andra har förekommit här men jag tror inte jag har sett den tredje här
En sista Drögmöller blev beställd men vet inte om den någonsin blev ljusblå och lila.
Var i samband med försäljningen till Linjebuss,har sett bild på den i Linjebussfärger
men det var alltså inte en "stufenhochdecker" utan en vanlig liknande de "superpullman" som Byberg&Nordin hade

Greger Larsson

Citat från: saurer skrivet 12 juli 2009, 13:58:01 PM
Nja inte riktigt taket skiljde,dvs övergången mellan det låga och det höga
bild på den andra har förekommit här men jag tror inte jag har sett den tredje här
En sista Drögmöller blev beställd men vet inte om den någonsin blev ljusblå och lila.
Var i samband med försäljningen till Linjebuss,har sett bild på den i Linjebussfärger
men det var alltså inte en "stufenhochdecker" utan en vanlig liknande de "superpullman" som Byberg&Nordin hade

Nedan en bild på den andra bussen, från 1972. Den tredje som kom 1973 var i ett modernare utförande med limmade sidorutor.
Lindströmmarnas sista Drögmöller var en "vanlig" E320 och den levererades till direkt till Linjebuss.

virtual1

Citat från: Greger Larsson skrivet 12 juli 2009, 14:35:57 PM
Nedan en bild på den andra bussen, från 1972. Den tredje som kom 1973 var i ett modernare utförande med limmade sidorutor.
Lindströmmarnas sista Drögmöller var en "vanlig" E320 och den levererades till direkt till Linjebuss.

Är det inte olika längd på "ettan" o "tvåan" också, mer än utseendeskillanderna???

Greger Larsson

Det är nog bildvinkeln som luras angående längden. Båda var 12-meters O302/13 för 48 pass.

groenis

Bilden ser ut som en leveransbild tänkte mest på den röda nummerskylten,
Det var alltid kul att se sådana skyltar på stan när man var yngre

/Lennart