Et romskip mellomlandet i min hjembygd i regnet

Startat av Bergenga, 09 juli 2009, 22:25:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Da jeg for to uker siden var i Trøndelag stakk jeg en tur innom Verdal for å prøve å få sett noe til Sendes nye, flotte romskip. Dessverre var begge borte på oppdrag når jeg var der, men etter en hyggelig prat der jeg nevnte hvor jeg kom fra, fikk jeg høre at en av bussene snart skulle hit en tur. Dessverre har de vært veldig uheldige med været, for denne uka er det bare regn, mens i forrige uke hadde vi temperaturer over 30 grader.
Et punkt på turprogrammet var reise med Victoria på Telemarkskanalen, på strekningen Lunde - Kviteseid, og det passet jo meget godt for meg, for da fikk jeg anledning til å prate med sjåføren og ta noen bilder inni bussen uten folk der.

Jeg hadde tenkt ut litt planer for hvordan jeg kunne fotografere bussen, men ettersom været ble som det ble, så lot jeg like gjerne sjåføren la bussen stå der han hadde satt den. Det ble likevel ganske mange bilder, både utvendig og innvendig. Kanskje ikke alle er så veldig til bussbilder, men det er jo artig å leke seg litt med vinkler og komposisjoner utover det et standard bussbilde gir. Det var kanskje likevel greit at været ble som det ble, for ellers hadde det blitt enda flere bilder. ;D

Først et par bilder mens sjåføren var og fikk seg litt mat.

Interiøret ser ganske enkelt eksklusivt og behagelig ut. Lysrørene under overlysvinduene fikk jeg sjåføren til å sette på for å gi litt bedre fotolys, for rutene er ganske mørke. Utsikten forover er heller ikke den verste man har sett, selv om den sikkert ser bedre ut i fart.

Førerplassen ser også fin ut.

Stor og brei guidestol, tydelig at denne er tilpasset for amerikanske guider/reiseledere også.

Så noen bilder fra diverse normale og unormale vinkler da det etter hvert ikke regnet så tett lenger.

Til tross for det dårlige været kom båten ganske sent, men når den omsider kom så måtte jeg jo prøve å få et bilde av buss og båt på samme bilde. Akkurat i Kviteseid er ikke det så lett, så det ble med fronten på begge to.

Og etter hvert kom også reisefølget av båten og på vei mot bussen. Kanalbussen stod også klar til å ta med reisende fra båten.

Så var det tid for reisefølget å komme seg videre til neste stopp, som var skieventyret og OL-ilden i Morgedal før Rauland.

For de teknisk interesserte, så er dette en av to N5217 som Sende Busstrafikk fikk for omtrent en måned siden.
Mvh.
Øyvind Berg

Niclas Rosenius

Detta var nåt som fick en annan att börja dregla  ;)

Otroliga fina bilder både på bussen och omgivningen.

Tog du nåt chassinr på denna buss?

//Niclas

Bergenga

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 09 juli 2009, 22:47:12 PM

Detta var nåt som fick en annan att börja dregla  ;)

Otroliga fina bilder både på bussen och omgivningen.

Tog du nåt chassinr på denna buss?

//Niclas

Takk! :D

Joda, WAGP11ZZ495000876 og P110157 om det også skulle være interessant. Hva den andre bussen har for chassinummer vet jeg ikke ennå.
Mvh.
Øyvind Berg

Niclas Rosenius

Citat från: Øyvind Berg skrivet 09 juli 2009, 22:56:59 PM
Takk! :D

Joda, WAGP11ZZ495000876 og P110157 om det også skulle være interessant. Hva den andre bussen har for chassinummer vet jeg ikke ennå.

Jag bockar och tackar för din hjälp.

Än en gång, kanonbilder igen från din sida.

//Niclas

martin rosander