Huvudmeny

Swebus 0070

Startat av virtual1, 08 juli 2009, 23:41:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Hade tänkt att suga lite på den här karamellen, men då jag fick ordet om att BM var i Götet idag så tänkte jag att han säkert får den på bild o lägger ut den före mig annars ;-)

Bussmicke

Jag var inte närmare Götet än Uddevalla idag.

Jag hade heldag i Bohuslän
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 08 juli 2009, 23:52:15 PM
Jag var inte närmare Götet än Uddevalla idag.

Jag hade heldag i Bohuslän

Jag körde halvdag i Bohuslän igår jag =) - Stenungsund o Uddevalla stod på besökslistan...

Staffan Sävenfjord

Citat från: virtual1 skrivet 08 juli 2009, 23:41:59 PM
Hade tänkt att suga lite på den här karamellen, men då jag fick ordet om att BM var i Götet idag så tänkte jag att han säkert får den på bild o lägger ut den före mig annars ;-)

Jag hade också den karamellen att suga på för jag fick en bild på denna i Trollhättan i måndags. Men nu behöver jag ju inte visa den.  ;)

virtual1

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 juli 2009, 08:55:40 AM
Jag hade också den karamellen att suga på för jag fick en bild på denna i Trollhättan i måndags. Men nu behöver jag ju inte visa den.  ;)

Stackare ;-) - fick den IOFS redan på bild för två månader sen i Trollhättan med, men då en usel garagebild som inte var så kul att visa upp =)

Bussmicke

Klippkort på Trollhättan?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 09 juli 2009, 11:00:55 AM
Klippkort på Trollhättan?

Haha! - nja SÅ ofta har jag inte vart där, tror det var min tredje gång bara =)

homer

ingen rullstolslyft?

Staffan Sävenfjord

Citat från: homer skrivet 09 juli 2009, 18:43:52 PM
ingen rullstolslyft?

Det bör den ju ha eftersom den bakre dörren är orangemarkerad och det inte är lågentré.

Johan B

Citat från: homer skrivet 09 juli 2009, 18:43:52 PM
ingen rullstolslyft?

Nog anar jag en lucka för lyften framför bakdörren. Den som fortfarande tvivlar kan kolla med CBR, jag orkar inte  ;) 8).

MissScania

Citat från: virtual1 skrivet 08 juli 2009, 23:41:59 PM

vilken söt buss :)
gbg-vbg :)   

Norrman

Hej 0070 har rullstolslyft inann för bak dörren, som för svinner in i trappsteget.
Cahaufför i Vänersborg " evert"

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Johan B

Citat från: Norrman skrivet 10 juli 2009, 17:54:36 PM
Hej 0070 har rullstolslyft inann för bak dörren, som för svinner in i trappsteget.
Cahaufför i Vänersborg " evert"

Jaså det är den smarta lösningen på denna. Där ser man. Trode det var den vanliga U-liften som står längs sidan av trappan iom att det var enkeldörr bak men man har ju löst det ändå på Scania OmniExpress och nu även på Volvo verkar det som.

Mange_buss

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 11 juli 2009, 03:23:28 AM
Int visste jag att året har 854 veckor... :D (UKE854)

Nä, ett år har 855 veckor, det är bara det att denna buss visar den NÄST sista veckan på året... Får ni inte lära er något i skolan nu för tiden?? >:( ;D ;D