Scania CV AB FFE656 [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 08 juli 2009, 22:58:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Denna buss fotograferade jag vid Stationsplan i Östersund tidigare ikväll.

chbuss82

Ovanlig biogas på OmniCity annan finns OmniLink.

Vem äger den buss?

Snygg bilder.'

// Christian

Optimal

Citat från: chbuss82 skrivet 09 juli 2009, 20:51:37 PM
Ovanlig biogas på OmniCity annan finns OmniLink.

Vem äger den buss?

Snygg bilder.'

// Christian

Det är Scania som äger den. Bernt skrev även det i rubriken.

AO

Hur öppnar sig det sista dörrparet som ju endast är 1,5 dörr? Är det två seperata utåtgående dörrar eller sitter de två ihop och är inåtgående eller hur funkar det?

Ersa

Citat från: AO skrivet 14 juli 2009, 00:26:17 AM
Hur öppnar sig det sista dörrparet som ju endast är 1,5 dörr? Är det två seperata utåtgående dörrar eller sitter de två ihop och är inåtgående eller hur funkar det?

Borde vara samma konstruktion som 1,5-framdörrarna på "gamla" OmniCityn, och att dessa båda bakdörrar öppnas samtidigt inåt.

Mattias

Samtliga dörrar öppnas på samma sätt, inåtgående.
Snyggt fångat!

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Martin Maltkvist

Citat från: Mattias skrivet 14 juli 2009, 02:24:23 AM
Samtliga dörrar öppnas på samma sätt, inåtgående.
Snyggt fångat!

//M
Ännu en punkt för mig att lägga till på listan över vad en riktig stadsbuss bör ha. (obs: subjektivt)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

En polskbyggd Scania med inåtgående dörrar borde vara något för Umeå, där många resenärer har problem med polska Solaris och deras likadana inåtgående dörrar. Borde vara nyttigt för dem att uppleva en "helsvensk" polack i samma klass! ;D

Vad gör den i Östersund? Provbuss utlånad till KR/Stadsbussarna inför framtida nyleveranser? För jag antar att ingen aktör börjat prova ut biogasbussar till förortstrafiken ännu pga överklagandet.