Nya Kutsenitsen hos Dacke Buss

Startat av Sundås, 07 juli 2009, 23:28:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

Lagom till terminens slut levererades den Kutsenits som skall trafikera skogarna kring Vissefjärda när skolan är igång. Första dagen i trafik bör mao bli i höst.. Den skall dessutom KLT-stripas och lite annat, men det är ju ingen brådska i dagsläget.. :) Enligt de som provkört den är den hästlängder bättre än lånebussen man hittills haft.

En liten jämförelse med den andra:

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Den där kanske vore nåt istället för våra näbbmöss  ;)

//Niclas

Niclas Rosenius

Citat från: Lars Ödlund skrivet 08 juli 2009, 11:31:54 AM
Mja, driftsäkerheten verkar lämna mycket mer att önska men så är det ju tyvärr med många små uddabussar.
Man är väl inte så där imponerad av bussarna på flera håll där de finns....

Då spelar det ingen roll om vi har Kutsenits eller näbbmöss när det gäller driftsäkerheten  ;)

Men jag tror att dom är bekvämare att köra, speciellt ljudmässigt i alla fall.

//Niclas

Sundås

Citat från: Lars Ödlund skrivet 08 juli 2009, 11:31:54 AM
Mja, driftsäkerheten verkar lämna mycket mer att önska men så är det ju tyvärr med många små uddabussar.
Man är väl inte så där imponerad av bussarna på flera håll där de finns....

Finns de med dieseldrift på så många ställen?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Turbo

Kvaliten i övrigt ?,  har MYCKET dålig erfarenhet av dessa bussar. Fina att köra så länge de fungerar, mycket skitfel hela tiden.

Bussmicke

På tal om dessa Kutar, har man satt i tafik de 6 som ska rulla i Lund?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.