Huvudmeny

kameror på UL-bussar

Startat av patric, 07 juli 2009, 22:32:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

När jag ringer o anmäler klo**er till Polisens callcenter o hamnar i Mmö, Gbg eller Sthlm blir jag nästan "dumförklarad" när jag säger att vi inte har kameror i bussarna... Var är världen på väg?  :'(

RoTe

ÄNTLIGEN!

Fast varför får dom inte filma bak på dagen???

Igår körde jag två ungj***ar från Skutskär 14:30 och efter en halvtimmes färd skrek dom PISSPAUS!!! Efter avslutad färd lämnade dom efter sig åtta ölburkar och diverse utspillt innehåll överallt. Ett under att dom inte spydde i bussen med tanke på min tidigare erfarenhet...

groenis

Citat från: RoTe skrivet 08 juli 2009, 13:46:53 PM
ÄNTLIGEN!

Igår körde jag två ungj***ar från Skutskär 14:30 och efter en halvtimmes färd skrek dom PISSPAUS!!! Efter avslutad färd lämnade dom efter sig åtta ölburkar och diverse utspillt innehåll överallt. Ett under att dom inte spydde i bussen med tanke på min tidigare erfarenhet...
Visst är livet underbart
Det är alltid några som ska förstöra för alla andra,
Hade redan på min tid kollegor som i sitt stilla sinne undrade varför hålla ordning i vagnen när den iallafall såg ut som en soptipp igen efter ett par hållplatser.

preacher

Citat från: RoTe skrivet 08 juli 2009, 13:46:53 PM
ÄNTLIGEN!

Sånt händer i bland även med kamera. Fast jag stannade när dom skrek Pissepaus o dom gick lydigt ut o skulle pissa. Stängde dörren o körde vidare. Stort jubel i bussen av dom andra resenärerna.Aldrig har så många tackat för resan.

Pär

RoTe

Citat från: preacher skrivet 10 juli 2009, 09:57:13 AM
Sånt händer i bland även med kamera. Fast jag stannade när dom skrek Pissepaus o dom gick lydigt ut o skulle pissa. Stängde dörren o körde vidare. Stort jubel i bussen av dom andra resenärerna.Aldrig har så många tackat för resan.

Pär

Problemet med det är att man blir misshandlad nästa gång dom kliver på. Jag kör ju ute på landsbygden och vi är inte så många olika chaufförer och det är mycket samma folk som åker...

Jo

Citat från: RoTe skrivet 10 juli 2009, 20:50:31 PM
Problemet med det är att man blir misshandlad nästa gång dom kliver på. Jag kör ju ute på landsbygden och vi är inte så många olika chaufförer och det är mycket samma folk som åker...

Man får ju också ta i beaktan när nästa buss går. Kommer nästa buss om 3 timmar kanske det är lite hårt att låta de vänta, men är det 10 minuter mellan bussarna så är det nog ingen fara att låta de ta nästa buss. Hur som helst är ju en pissepaus ute att föredra istället för i flaskor och burkar som dumpas i papperskorgen ombord eller kanske inte ens det används.

RoTe

Citat från: Jo skrivet 10 juli 2009, 22:52:55 PM
Man får ju också ta i beaktan när nästa buss går. Kommer nästa buss om 3 timmar kanske det är lite hårt att låta de vänta, men är det 10 minuter mellan bussarna så är det nog ingen fara att låta de ta nästa buss. Hur som helst är ju en pissepaus ute att föredra istället för i flaskor och burkar som dumpas i papperskorgen ombord eller kanske inte ens det används.

Jag kör ute i skogen du vet... Här går bussarna typ varannan timme om man har tur.  ;D

groenis

Där håller jag med RoTe att det är ett större problem jämfört lokalbuss STHLM Göteborg eller annan tätort
skogsbussarna lär känna sina passagerare på ett annat sätt än stadsbussarna