Hur ser ditt skrivbord ut...

Startat av Jona, 07 juli 2009, 14:34:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Blev lite nyfiken, hur ser det ut på ditt skrivbord? Alltså det fysiska inte det binära som medföljer Microsoft GSB (Gates samlade Buggar).

Så här ser min "abetsplats" ut. Här kollar jag epost, läser inlägg t.ex på BS och spanar på annat.

Det är underbart och kunna ha som jag har. 3 skärmar på en dator. Sedan laddar man in dom andra datorerna via fjärrskrivbord och slipper därför ha dom i vardagsrummet. Dom ligger gömd och undan-stoppade i gäst-rummet istället.

Fördelen med 3 skärmar överväger allt annat. Man kan t.ex bildredigera på en skärm. Spana på nätet, så som söka information på den andra skärmen. Samtidigt har man epost och msn igång i skärm 3.

Japp så ser det ut hos mig. Nu vill jag veta hur det ser ut hos dig, eller i alla fall hur det ser ut där du brukar surfa på nätet.

/Jona
MVH Filosofen Jona

groenis

Det såg Kaxigt bra ut.
själv klarar jag mig med en bärbar på köksbordet (vill ha nära till kaffet).
När jag körde distbil så hamnade jag i Uppsala hos kund står en platåvagn med
18 st datorer på som dum frågar så dum får svar de skulle kastas så jag fick dem
det var deras gamla kassaregister de hade fått nytt.
Alla funkade fint en del gavs bort en del såldes några är kvar

Möllers

Jag kan visa mitt ska först städa upp lite där lite stögit nu där bara  :P

Skalman

Klart intressant lösning med fjärrskrivbord!

Men vinner du så mycket på att ha 3 maskiner igång, du skulle ju kunna
köra alla programmen på samma dator istället? Det är ju fortfarande
grafikkortet i dator 1 som blir flaskhalsen när den ska hantera 3 skärmar...?

Kristian

Citat från: Jona skrivet 07 juli 2009, 14:34:08 PM*Borttaget*
Japp så ser det ut hos mig. Nu vill jag veta hur det ser ut hos dig, eller i alla fall hur det ser ut där du brukar surfa på nätet.

/Jona
Så här ser det ut hos mig. En vanlig ordinarie och en bärbar i reserv och som resedator.
Just nu sitter jag vid reservdatorn p.g.a. knas med internet efter ännu en idiotisk autouppdatering på den ordinarie...

Jona

Citat från: Skalman skrivet 18 juli 2009, 21:55:25 PM
Klart intressant lösning med fjärrskrivbord!

Men vinner du så mycket på att ha 3 maskiner igång, du skulle ju kunna
köra alla programmen på samma dator istället? Det är ju fortfarande
grafikkortet i dator 1 som blir flaskhalsen när den ska hantera 3 skärmar...?

Ja visst vinner man litegran, för man delar upp jobbet mellan olika processorer. Sedan vaddå vinner, det är ju kul och ha en massa maskiner igång i onödan....

För er som sett serien Big bang teory så vet ni att killarna kopplade ihop en massa saker elektroniskt och styr dom via omvägen internet jorden runt... Anledningen var för att dom kan!

Tack till alla era bildbidrag, va kul och se.... /J
MVH Filosofen Jona

Ingwar Åfeldt

Mitt skrivbord är ganska fullt med grejor som synes. Jag tror att jag har visat denna bild tidigare, men är inte helt säker.

Hur som helst, jag har två datorer med varsin skärm, en flatbed scanner plus en filmscanner, några lösa hårddiskar samt tre skrivare, allt ihopkopplat. Sedan har jag också en laptop för resor som är trådlöst (Wi-Fi) inkopplad på nätverket.

M v h
Ingwar

Ante

Ett av mina skrivbord...

Upptäckte när jag kom upp att bryggan ser ut att vara otroligt sned. Det är den inte ;)

Ingwar Åfeldt

Citat från: Ante skrivet 19 juli 2009, 09:55:03 AM
Ett av mina skrivbord...

Upptäckte när jag kom upp att bryggan ser ut att vara otroligt sned. Det är den inte ;)

Bryggan? Jag trodde det var ditt skrivbord som var snett!  ;)

Ante

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 19 juli 2009, 10:21:20 AM
Bryggan? Jag trodde det var ditt skrivbord som var snett!  ;)

Eftersom jag inte satt där då jag skrev det är det en brygga ;)

sukkeri

Citat från: Ante skrivet 19 juli 2009, 09:55:03 AM
Ett av mina skrivbord...

Det är världen som är sned :)

groenis

Ingwar
Nu blev jag lite sotis snygga litografier ovanför fönstret

/Lennart

Simon Bertilsson

Min soffa brukar tjänstgöra som skrivbord, och så även just nu. Annars är jag ungefär lika flexibel som Ante med min Macbook 13". ;)

Ingwar Åfeldt

Citat från: groenis skrivet 19 juli 2009, 12:25:12 PM
Ingwar
Nu blev jag lite sotis snygga litografier ovanför fönstret

/Lennart

Tack! Jag gillar dem också, fick dem av en god vän för ett 20-tal år sedan. De visar fyra berömda amerikanska lok. Från vänster syns No 999 of the Empire State Express. Loket tillhörde New York Central & Hudson River Railroad och uppnådde 1893 en hastighet av 112.5 mph (181 km/h). Nästa lok är Governor Stanford, byggd 1863 åt Central Pacific där det fick nummer 1. Tredje loket är The Hackensack, Hackensack och New York Railroad 1860. Det sista loket är ett växellok, J. W. Bowker, Virginia & Truckee Railroad 1875.

M v h
Ingwar

groenis

Hej Ingwar
Synd att alla dessa järnvägsnamn har försvunnit,
det mesta heter väl AmTrack i dag.
Jag notifierade din Ipod har en liten anekdot om en sådan,
Eftersom jag ibland kör på Skavsta för Flybycoach så hade vi en ung dam (23 år) i från Västanhede
som pratade mycket med mig.
För att döda tid så har jag alltid min Ipod på mig med radiosändare,
Den unga damen tittade på mig och tyckte det var kul att så gamla farbröder som jag hade en sådan.
Jag tittade skämtsamt surt på henne och förklara "även om jag gillar att lyssna på 50-60 tals musik så är jag bara 48"
Det hela slutade med frågan har du Carlene Carter?
Kan inte du bränna en skiva till mig,
Det var bara att leta i arkivet.

/Lennart
mycket långt i från tråden ber om ursäkt min hjärna är som mitt skrivbord osorterat