Swebus vann / förlorade i länsrätt

Startat av Mittlinje, 07 juli 2009, 08:39:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mittlinje

Swebus överklagan till Länsrätten i Malmö gällande trafiken i Skåne innebär att trafikpaket Hässleholm skall ut på nytt igen, övriga trafikpaket kvarstår enligt antagna anbud.

Jan

I branschen i 40 år

Jan

I branschen i 40 år

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Mittlinje skrivet 07 juli 2009, 08:39:27 AM
Swebus överklagan till Länsrätten i Malmö gällande trafiken i Skåne innebär att trafikpaket Hässleholm skall ut på nytt igen, övriga trafikpaket kvarstår enligt antagna anbud.

Gäller detta då linje 534 eller stan?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter L

Citat från: Bussmicke skrivet 15 juli 2009, 22:35:47 PM
Gäller detta då linje 534 eller stan?

Innehöll inte paketet både och?

4 bussar Swebus (534) och 4 bussar Bergkvarabuss (stadstrafik), summa 8 bussar.

julle

Citat från: Peter L skrivet 15 juli 2009, 22:52:14 PM
Innehöll inte paketet både och?

4 bussar Swebus (534) och 4 bussar Bergkvarabuss (stadstrafik), summa 8 bussar.

Stämmer, paketet innehöll 4 bussar på linje 534 samt 4 bussar på stadstrafiken.

Länsrättens dom är överklagad till Kammarrätten, av både Swebus och Skånetrafiken.

1896

Har aldrig förstått mig på Skånetrafiken, det är små upphandlingar hela tiden, det måste väl vara bättre för alla inblandade parter att upphandla all trafik som utgår från samma ort på en gång ? Det finns ju många orter nere där, så det blir ju mycket upphandlande ändå....

bjalle

Citat från: 1896 skrivet 03 augusti 2009, 15:59:16 PM
Har aldrig förstått mig på Skånetrafiken, det är små upphandlingar hela tiden, det måste väl vara bättre för alla inblandade parter att upphandla all trafik som utgår från samma ort på en gång ? Det finns ju många orter nere där, så det blir ju mycket upphandlande ändå....
Samtidigt förstör de för mindre entreprenörer att lägga anbud. Dessa små som överlag dessutom klarar av att hålla högre kvalitet