vad är det för buss...

Startat av Mustman, 04 juli 2009, 21:29:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mustman

"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."


Autotransit

De funkar fint för mig när jag högerklickar och väljer "öppna nytt fönster", men vad hjälper det när man inte vet svaret  :D

/Stellan

JAB

Citat från: Autotransit skrivet 04 juli 2009, 21:34:48 PM
De funkar fint för mig när jag högerklickar och väljer "öppna nytt fönster", men vad hjälper det när man inte vet svaret  :D

/Stellan

Jag ser en VW1200 på den första länken och ett hotell på den andra ?!

Mustman

hotell och bubbla?!?... udda.  Det är samma buss på båda
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

JAB

Ser samma bilder i IE som i Firefox, trevliga bilder men inga med bussar på... :(

Mustman

men vad fan... i safari bidde insidan av en buss
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

76

...och jag ser inga bilder alls, hur jag än gör.

Mustman

jag borde sluta försöka lägga upp saker helt enkelt  :-\
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Svempa

Örebro bilddatabas är svår och länka till. Har ännu inte sett någon lyckas.  du kan länka till huvudsidan och tala om vilka sök ord som ger oss rätt bild.
Kanske oxå går med bildnr men det kan jag inte lova för det har jag inte försökt.
MVH Svempa

Ps bildbanken är verkligen fantastisk.

bilomnibussen

Hej! Jag har varit inne i bilddatabasen och kollat. Bild...=65 föreställer en Mercedes-Benz O 319, en vanlig skolbuss på 60-talet. På bild =66 ser jag en vanlig stadsbuss CR 76 eller 110. Var det dessa bilder som avsågs?
Mvh Jan G

Mustman

jo... men det ser ut som samma buss på båda. Tack för svaren :)
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Mattias

Citat från: Mustman skrivet 05 juli 2009, 09:30:29 AM
jo... men det ser ut som samma buss på båda. Tack för svaren :)

Hej Mustman!

De bilder jag fick upp var nog de du menar, två bilder inifrån baktill i en buss med några musikanter som passagerare på Vinön 1971 om jag inte såg fel, stämmer det? Väldigt synd att kommunens bilddatabas verkar vara enormt svår att länka till och att tex nu, ens komma in på.
Jag är för ung för kunna ge ett korrekt svar, Jan G hade rätt i de svar på de bilder han såg, som vad jag förstår inte var de du ursprunligen menade. För det var just min tanke när jag såg de "rätta" bilderna, att detta är något Janne säkert kan svara på. Min enda okvalificerade gissning är någon form av SKV buss.
Är jag inte helt ute och åker buss så hade väl Södra Hjälmarestrandens Trafik några bussar modell 60 tal med SKV kaross? Vinön är ju söder om Hjälmaren för de som inte är bekant med geografin häromkring.. Hoppas du får svar på detta, när bilddatabasen behagar fungare korrekt! :)

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

bilomnibussen

Jaha, då är bara frågan vilka bildnummer det är och om de återfinns under rubriken "buss" eller vad? Om jag kommer in på rätt bildnummer kan jag säkert ge lite information om bussarna.
Mvh
Jan G

Mustman

Skriv orebro.se, Klicka på Friluftsliv, idrott och kultur klicka sedan på stadsarkivet som finns längst ned i den nya spalten. klicka på bildarkivet och sök sedan buss i sökrutan. Ta dig sen i sakta gemak fram till sidan elva där du hittar två bilder med de mystiska bilderna!
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."