Från min skokartong del 378: Road Runner

Startat av Staffan Sävenfjord, 04 juli 2009, 18:09:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Undrar vad det här trevliga bussbolaget tog vägen.

Muk

Trevliga bilder! Konkurs blev det för Road Runner.

Niclas Rosenius

Tackar för dom trevliga bilderna, Staffan.

Har ett minne av att dom också hade ett gäng Neoplan Spaceliner med. Har du inga bilder på dessa?

//Niclas

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 juli 2009, 14:18:48 PM
    Tackar för dom trevliga bilderna, Staffan.

Har ett minne av att dom också hade ett gäng Neoplan Spaceliner med. Har du inga bilder på dessa?

//Niclas

Jodå, men dem har jag redan visat. Om några år när jag visat hela skokartongen kanske det blir dags för repriser.
:)

Niclas Rosenius

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 06 juli 2009, 22:19:33 PM
Jodå, men dem har jag redan visat. Om några år när jag visat hela skokartongen kanske det blir dags för repriser.
:)

Då får jag ta och kolla igenom alla dina skokartongs inlägg för att hitta dom  ;)

Tackar igen för alla dina fina gamla bilder.

//Niclas

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 juli 2009, 23:22:52 PM
   Då får jag ta och kolla igenom alla dina skokartongs inlägg för att hitta dom  ;)

Tackar igen för alla dina fina gamla bilder.

//Niclas

En del försvann ju i och för sig med Parsimony-forumet. Men det mesta skall väl finnas kvar. Lättast att hitta dem är här
http://www.savenfjord.nu/3.sko/
Det är dock inte särskilt överskådligt, jag vet.  :-[

Niclas Rosenius

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 07 juli 2009, 10:11:02 AM
En del försvann ju i och för sig med Parsimony-forumet. Men det mesta skall väl finnas kvar. Lättast att hitta dem är här
http://www.savenfjord.nu/3.sko/
Det är dock inte särskilt överskådligt, jag vet.  :-[

Okej, jag tackar för det. Skall ta och kolla där.

//Niclas

yngrot

Vilken trevlig skolåda detta var ;)  hitade lite Wiima  kvällen är räddad Staffan  :D  beställningsWiiman oxå 231 den hade jag glömmt,,,underbart   
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Henasa

Tror att Road Runner finns i Sthlm. Efter lite googlande hittade jag detta:

Road Runner Buss & Taxi AB
Kraftverksv. 12
19254 Sollentuna

har dock aldrig sätt någon buss loggad Road Runner. Men enligt alla bolag så är det inte bara buss och Taxi som man håller på med.

/Henrik

Staffan Sävenfjord

Citat från: Henasa skrivet 28 juli 2009, 09:02:06 AM
Tror att Road Runner finns i Sthlm. Efter lite googlande hittade jag detta:

Road Runner Buss & Taxi AB
Kraftverksv. 12
19254 Sollentuna

har dock aldrig sätt någon buss loggad Road Runner. Men enligt alla bolag så är det inte bara buss och Taxi som man håller på med.

/Henrik

Road Runner var åtminstone på 1980-talet stora på fjällresor. Inte bara med sina egna bussar utan också med t ex chartertåg.