Upplands Lokaltrafik 161 (ingen bild) TRZ 322

Startat av Ove Bojarp, 03 juli 2009, 20:22:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ove Bojarp

Den är för tillfället helvit nu, såg den när jag rastade hunden.
Var den nu kan tänkas vara på väg någonstans?

virtual1

Citat från: Ove Bojarp skrivet 03 juli 2009, 20:22:38 PM
Den är för tillfället helvit nu, såg den när jag rastade hunden.
Var den nu kan tänkas vara på väg någonstans?

Den är inte bara för tillfället, den har vart vit hur länge som helst =) - för övrigt är det KR-trafik, Inte Upplands Lokaltrafik, de har inga egna bussar! - går hos KR i Upplands län.

Ersa

F.d. KR Trafik 161 tillhör sedan 2009-06-18 Wist Last & Buss i Östersund.
För den som är sugen är den till salu för 1 425 000 SEK (1 781 250 SEK inklusive moms), enligt säljarens hemsida: www.wistlastbuss.com

Niclas Rosenius

Citat från: Verspieder skrivet 03 juli 2009, 20:29:46 PM
F.d. KR Trafik 161 tillhör sedan 2009-06-18 Wist Last & Buss i Östersund.
För den som är sugen är den till salu för 1 425 000 SEK (1 781 250 SEK inklusive moms), enligt säljarens hemsida: www.wistlastbuss.com

Den har varit inlånad från Wist sen i vintras efter att varit till salu hos Wist sen i början av förra sommaren då den var blivit övertalig här i Uppland. Men eftersom KR haft en del bussar på plåten denna vinter efter diverse olyckor i halkan blev den inlånad för att täcka behovet av vagnar.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Ax

Himla skönt det skulle vara att köra såna här bussar igen. :)

Ove Bojarp

Jag läste bara av det som stod på dest.skylten, och förutom id.nr på hörnet i fronten
så fanns inget där som sade annat än att bussen var 161 och Upplands Lokaltrafik.