Laxalinjen i Halmstad läggs ner.

Startat av Richard, 01 juli 2009, 23:21:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richard

Hallandstrafiken har beslutat att Laxalinjen i Halmstad är inne på sitt sista år som servicelinje.
I juni 2010 då arriva tar över trafiken så finns Laxalinjen inte kvar.
Anledningen är att så få åker med Laxalinjen.

Ulf Rådeström

Ja, alltså - den verkar varken vara fullsatt eller ha en tidtabell som tillåter att någon ens åker med den.
Jag har varit och fotat bussar i Halmstad tre gånger hittills i år både på vardag och helg - och jag har då aldrig sett någon av dessa bussar - tyvärr  :)

Mattias Andersson

Jaha,Nykteristen härjar i Halland också ;D

virtual1

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 juli 2009, 13:11:00 PM
Ja, alltså - den verkar varken vara fullsatt eller ha en tidtabell som tillåter att någon ens åker med den.
Jag har varit och fotat bussar i Halmstad tre gånger hittills i år både på vardag och helg - och jag har då aldrig sett någon av dessa bussar - tyvärr  :)

Va? =) - Tyckte det ju var helt omöjligt att INTE få dem på bild de tre ggr jag vart där, dock inte i år IOFS men ändå!

Bussmicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 juli 2009, 13:11:00 PM

Beror väl på när du är där.
När jag var där i maj såg jag dem hela dagen. De börjar rulla vid 09:20...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Ersa

En av bussarna som går/gick på linjen (Swebus 6482?) syns ofta uppställd på Kungsbron utanför Cityterminalen i Stockholm numera, fortfarande i Hallandstrafikens/Laxalinjens färger och skyltad "Laxalinjen".

Walter

Citat från: Verspieder skrivet 31 juli 2009, 17:49:48 PM
En av bussarna som går/gick på linjen (Swebus 6482?) syns ofta uppställd på Kungsbron utanför Cityterminalen i Stockholm numera, fortfarande i Hallandstrafikens/Laxalinjens färger och skyltad "Laxalinjen".

Förstärkning på expressen? ;D
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Walter skrivet 31 juli 2009, 21:37:28 PM
Förstärkning på expressen? ;D

Tja varför inte? 899/835 Uppsala-Stockholm-Kalmar-Malmö kanske? ;D

Johan Hansson

Citat från: Verspieder skrivet 31 juli 2009, 17:49:48 PM

Nu har vi två Neoplanbussar på laxenlinjen. 6482 och 6483
Idag var det första trafikdag med 6483 på Laxalinjen.
Så det kan inte vara de bussar som verspieder nämner i texten ovan.
Däremot kan det vara våra gamla laxa bussar de har invetarie nr 5705,5707 de skall finnas på Busmarket.(eller har hunnit säljas)
5706 finns fortfarande kvar i Halmstad.

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Wetjo

Citat från: Johan Hansson skrivet 31 juli 2009, 22:19:00 PM
Nu har vi två Neoplanbussar på laxenlinjen. 6482 och 6483

6482 Ursprungligen Falun
6483 Ursprungligen Hedemora.

Bussmicke

Då får man ta och droppa förbi Hd framöver.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.