Huvudmeny

Beulas-Sönebuss

Startat av nimbra, 01 juli 2009, 19:38:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

nimbra

Är det nån som vet varför Buss i väst inte fick köra med
sina Beulas i Kalmar?

Staffan Sävenfjord

Citat från: nimbra skrivet 01 juli 2009, 19:38:53 PM
Är det nån som vet varför Buss i väst inte fick köra med
sina Beulas i Kalmar?

När kom det förbudet? Jag såg en Beulas i trafik för KLT i trakten av Fågelfors för tre veckor sedan. Tyvärr hann jag inte med med kameran.

Fruxo 10

Svårt för resenärer med funktionshinder att komma ombord.

nimbra

Om dom är förbjudna att köra med dom vet jag inte, men just nu körs det mindre servicelinjer med just bussar från Länstrafiken i Kalmar på Sotenäset i Bohuslän.
Det påstås att dom blivit kasserade i Kalmar av någon anledning, helt nya bussar.

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 01 juli 2009, 21:27:15 PM
När kom det förbudet? Jag såg en Beulas i trafik för KLT i trakten av Fågelfors för tre veckor sedan. Tyvärr hann jag inte med med kameran.

Linje 152 från Högsby?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Citat från: nimbra skrivet 01 juli 2009, 22:07:24 PM
Om dom är förbjudna att köra med dom vet jag inte, men just nu körs det mindre servicelinjer med just bussar från Länstrafiken i Kalmar på Sotenäset i Bohuslän.
Det påstås att dom blivit kasserade i Kalmar av någon anledning, helt nya bussar.

Går de inte en del på linjelagd skoltrafik i vanliga fall? Om så är fallet är det nog dåligt med trafik för dem nu..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 02 juli 2009, 00:15:43 AM
Linje 152 från Högsby?

Jag körde bil mellan Högsby och Fågelfors och mötte bussen i en kurva. Så jag hann inte notera linjenumret. Men linje 152 brukar väl ha stora bussar. Jag tror att Beulasen gick som skolbuss.

bärlibus

Kan hända att om den bara gick skoltrafik att den är "hemplockad" över sommaren. Det är ju Lysekils Busstrafik som kör i Högsby och att vet att det beställdes några små bussar till körningen i Högsby.

Kaxen

Det är precis som Fruxo 10 säger. Bussarna är borta och kommer inte att komma tillbaka, nya bussar är beställda och på väg (hämtas 13/7).

Bussmicke

Citat från: Fruxo 10 skrivet 01 juli 2009, 21:39:26 PM
Svårt för resenärer med funktionshinder att komma ombord.

Och jag som trodde dessa skulle vara Skolbussar..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Kaxen skrivet 03 juli 2009, 08:50:47 AM
Det är precis som Fruxo 10 säger. Bussarna är borta och kommer inte att komma tillbaka, nya bussar är beställda och på väg (hämtas 13/7).

Renaultbussar som byggs i Bengtsfors om jag fattade saken rätt när jag ringde Lysekil.
Fick äbven höra:

Uddevlla Omnibuss lär ha Beuls en som går Uddevalla sjh - NÄL
Lysekils ska ha sin på shoppingrundan 851
Strömstad-Tanum har 2 st
//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 03 juli 2009, 10:10:20 AM
Renaultbussar som byggs i Bengtsfors om jag fattade saken rätt när jag ringde Lysekil.

Alltså OmniNova i ny skepnad. Dessa bussar finns redan på fler håll i KLT-land. Såg t ex två stycken sådana i Oskarshamn tillhöriga Flexbuss när jag var där 10 juni. En sådan visades också på Persontrafik 2008, dock utan vidare kommentarer.

nimbra

Citat från: Bussmicke skrivet 03 juli 2009, 10:10:20 AM
Uddevlla Omnibuss lär ha Beuls en som går Uddevalla sjh - NÄL

Man får hoppas det är friska människor som skall åka mellan sjukhusen för annars går det inte att komma in i nån av dessa totalt misslyckade, jag skall vara snäll och kalla dom "bussar".

nimbra

Dom ser bra ut från utsidan :)