Huvudmeny

Berkvarabuss 282

Startat av preacher, 30 juni 2009, 00:15:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

preacher

Körde ner till Göttingen i går (28-6) o sov över på Rasthof Göttingen West i väntan på BKB 282 som kommer upp från Calella i Spanien.

Intressant interiör i rummet.

Kändes som  dom gått på LSD när inredningen gjordes. Förutom det som syns på bild den knallgula stolen vid fönstret stod det två knall lila sittpuffar utmed väggen som hade en riktigt spygrön färg.Förutom det var sängen skön personalen trevlig o frukosten bra.
Sen,morgonen efter(29-6), kom bussen med Ronneby skolorkester där jag löste av chaufförerna o körde mot Ronneby med dom.

Frukost nr 2 blev på Rasthof Brunautal 50 km S om Hamburg.Här stod det åxå en gammal husbuss som fick vara med på bild.
Om man skulle gissa vilt  så tror jag att den kan vara från Norge ;D.

Han hade ett 6Kw elverk bak. Bensindrivet

Staffan Sävenfjord

Frukost nr 2 blev på Rasthof Brunautal 50 km S om Hamburg.Här stod det åxå en gammal husbuss som fick vara med på bild.
Om man skulle gissa vilt  så tror jag att den kan vara från Norge ;D.

[/quote]

Det var en djärv gissning  ;) men den gick hem. Bussen hör hemma i Norge och karossen är också byggd i Norge, nämligen hos Brødrene Repstad utanför Kristiansand på Sørlandet.

yngrot

hoppas du slapp problem efter den hotellnatten.Det var det värsta jag sett ... undrar hur de tänkt där???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina