Huvudmeny

VL-Buss EAL250

Startat av Bussmicke, 28 juni 2009, 00:20:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Vad har den för VL-nummer?
Tack på förhand.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Esbjörn

Bussmicke

Flyttad från KLT-land?
Tänker på att 301-314 finns där.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Citat från: Bussmicke skrivet 28 juni 2009, 10:25:39 AM
Flyttad från KLT-land?
Tänker på att 301-314 finns där.

Och 316.. ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

Jaha ja, då har man utökat
//Bussmicke.

Sundås

Citat från: Bussmicke skrivet 28 juni 2009, 21:17:13 PM
Jaha ja, då har man utökat

Utökat? Den har då funnits där ett tag..

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

virtual1

Citat från: Sundås skrivet 28 juni 2009, 21:41:57 PM
Utökat? Den har då funnits där ett tag..

316 har t.o.m. jag på bild ;-)

Bussmicke

Just ja, den där 8700 som kom efterår ja.
Hur kunde jag glömma?
Finns fler överraskningar?
//Bussmicke.

Johan B

Hm, så man köper först en ny 8700 och plockar sedan bort en OmniExpress? Logiskt... ???

S Svensson

EAL250 saknar nummermärkning. Den har dock Mobitec. Bussen såg jag första gången 17 maj,och åkte med den i går 29 juni(liksom några gånger tidigare).
Ett borttagen dekal inuti visar resterna att den tidigare gått i KLT land.

Johan B

Citat från: S Svensson skrivet 30 juni 2009, 10:16:31 AM
EAL250 saknar nummermärkning. Den har dock Mobitec. Bussen såg jag första gången 17 maj,och åkte med den i går 29 juni(liksom några gånger tidigare).
Ett borttagen dekal inuti visar resterna att den tidigare gått i KLT land.

Har den ersatt någon buss i Skene?

S Svensson

Nej! Men  (1)221 är kvar ännu. Med tanke på att det tillkommit en dubbeltur i höst så erfordras fler fordon. Vid sk "resursdimensionerande tid".
Observera att VL använder Buss i Väst numrering enligt tidigre uppgifter här i Bussnack av en person i Stenungsund. VL nr är i Skene 1210-1229 och i Björred/Landvetter 1230-1249. 1 sätts inte ut på bussen.
Övriga företag har nr 15xx eller 450xx i södra älvsborg och i norra 550xx eller fyrställigt företagsnummer.

bärlibus

EAL 250 är egentligen en lånebuss från Scania, därav att den inte är fullt utrustad. Volvon 8700 kom relativt tidigt efter att man först lånad "roddarn" ROD från Lysekils Busstrafik som köpte den av Swebus i Malmö/Lund och körde den som reserv/förstärkningsbuss i Hörby i väntan på nya beställda bussar. Om VL kör med Buss i Väst nummer vet jag ej något om, Lysekils Buss har ju sina egna nummer.