Gamla Uppsala Buss 120 (Bilder)

Startat av Oskar A, 26 juni 2009, 19:16:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ersa

Kan man inte säga nåt snällt ska man vara tyst, sägs det. Så jag är tyst! ;)

76

Men jag tänker säga något. Det här måste vara den mest misslyckade stripningen någonsin:

Man har stripat över destinationsskylten på höger sida, så folk vet inte vad det är för buss som står vid hpl när de kommer från sidan.
Den håller på att lossna redan.
Man har gjort ett hål i plasten vid framdörren så att föraren ska se ut.
Sen är det de vanliga designmissarna. Man tvingas skära fram inv nummer på konstiga ställen och bitar av reklamen försvinner bort i ventilationshål.

Björn Ax

Citat från: 76 skrivet 27 juni 2009, 10:44:11 AM
Man har stripat över destinationsskylten på höger sida, så folk vet inte vad det är för buss som står vid hpl när de kommer från sidan.

Ja att dom gjorde det måste varit en stor miss. Vet inte vad dom gör dom som stripar upp våra bussar.

Som ni kanske minns så har dom gjort såna missar förut när dom stripade över reg.skylten på 379 tror jag det var. :)

Oskar A

Citat från: Björn Ax skrivet 27 juni 2009, 13:58:30 PM

Som ni kanske minns så har dom gjort såna missar förut när dom stripade över reg.skylten på 379 tror jag det var. :)

Visst var det 379:

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Björn Ax

Citat från: Oskar A skrivet 27 juni 2009, 16:32:10 PM
Visst var det 379:

Japps. Sen ville inte jag ha böter för det så då hände detta:

Martin Maltkvist

Ännu värre måste vara de personbilar där en smutsig plåt endast torkats bort kring skattemärket men sedan ej något mer.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

yngrot

Ja snyggt var det ju inte  Ena sidan passar i Skåne och andra sidan i Västtrafik... :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Martin Maltkvist

Citat från: yngrot skrivet 29 juni 2009, 17:52:55 PM
Ja snyggt var det ju inte  Ena sidan passar i Skåne och andra sidan i Västtrafik... :P
;D ;D ;D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Tobbe--

Den där stripningen har min bildlärare gjort på data . han är sån dör reklam till bussar.. en sån där ;D :P  gubbe som gör reklam till bussar

lil-sis

Han kanske skulle ta och fota bussarna först så han vet hur det ska se ut? (Jag antar att det är beställaren som gör fel men ändå).