Bussar från Länstrafiken i Örebro Län

Startat av Stefan P, 26 juni 2009, 12:51:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

När jag körde linje 809 mellan Uppsala och Knutby så mötte jag i Länna två bussar på väg mot Uppsala lackade i Länstrafikens i Örebro Läns färger med endast en förare i varje, två Scanior. Är någon som vet var de var på väg?
Har de varit utlånade till Norrtälje och var på väg hem?

mvh Stefan P

Christer K

Citat från: Stefan P skrivet 26 juni 2009, 12:51:35 PM
Hej

När jag körde linje 809 mellan Uppsala och Knutby så mötte jag i Länna två bussar på väg mot Uppsala lackade i Länstrafikens i Örebro Läns färger med endast en förare i varje, två Scanior. Är någon som vet var de var på väg?
Har de varit utlånade till Norrtälje och var på väg hem?

mvh Stefan P

Var det två axliga bussar så är de säkert på väg bort, någon i Finland har köpt några beg bussar från Weidermans och Ehns Busstrafik.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Ersa

Om de nu var på väg västerut från kusten mot Uppsala tror jag mera på Stefans gissning att Busslink är ägare.
Men varför köra 809:ans väg via Almunge och Länna? 77:an till Knivsta är ju snabbare att köra om man ska från Norrtälje till Örebro, men kanske förarna tröttnat helt på den efter många långa pass i UL807/SL677, och bestämde sig för en roligare väg? :)

Jag hade nog kört samma väg själv, följt av Kungsgatan i Uppsala (för att förvirra GUB-resenärer) och vidare ner 55:an till Enköping.