Huvudmeny

Veolia 5225

Startat av Bussmicke, 26 juni 2009, 12:37:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Trevligt. Den har alltså flyttats till moderbolaget från Ramkvilla Buss. Undrar om den är tänkt att lackeras om.

Sven W

Hej

Har Ramkvillabuss inv nr i 52xx-serien hos Veolia eller...?

Hälsningar
Sven

Jan

Van Hoolen till höger vilken är den?
I branschen i 40 år

Staffan Sävenfjord

Citat från: Sven W skrivet 26 juni 2009, 18:35:02 PM
Hej

Har Ramkvillabuss inv nr i 52xx-serien hos Veolia eller...?

Hälsningar
Sven

Tror knappt det. Veolia brukar inte inlemma dotterföretagens bussar i sin nummerserie.  Den här bussen är överförd från Ramkvilla till Veolia Transport. Notera emblemet under frontrutan och att all Ramkvilla-märkning har avslägsnats. Dock har den behållit deras färger och den hund-logga. Hos Ramkvilla hade den nummer 4.

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 26 juni 2009, 18:45:40 PM
Tror knappt det. Veolia brukar inte inlemma dotterföretagens bussar i sin nummerserie.  Den här bussen är överförd från Ramkvilla till Veolia Transport. Notera emblemet under frontrutan och att all Ramkvilla-märkning har avslägsnats. Dock har den behållit deras färger och den hund-logga. Hos Ramkvilla hade den nummer 4.

Jag är övertygad att Både ramkvilla o Granbergs har "Veolianummer" i någon form för att ha en unik post i datasystemet
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.