Busslink vinner stort i Göteborg

Startat av Ulf Rådeström, 25 juni 2009, 14:00:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter L

Citat från: Johan B skrivet 29 juni 2009, 21:22:29 PM
Kör man inte en del i Skåne med liknande bussar?

Finns inga B9S i Skåne.

Zella

En kollega på garaget hade mött en mörk ledbuss med personer i med randiga busslinkskortor utmed 58:ans östra del... han sa att dom sa att dom är ute och testkör lite med nytt bränsle...

Ted Selander

Citat från: Tomas Fransson skrivet 26 juli 2009, 23:08:00 PM
En kollega på garaget hade mött en mörk ledbuss med personer i med randiga busslinkskortor utmed 58:ans östra del... han sa att dom sa att dom är ute och testkör lite med nytt bränsle...

Nu börjar det läcka känsliga uppgifter, tusan också. De skulle ju inte tagit uniformsskjortorna!
Var ska detta sluta? Det ska i alla fall börja den 20 juni.

/Ted

Zella

Staffan Sävenfjord

Citat från: Tomas Fransson skrivet 27 juli 2009, 08:42:44 AM
Vad är det som är känsligt  ???

Jag tror att Ted är lite ironisk. Eftersom det redan är klart att Busslink skall börja köra i Göteborg är det ju inget att förvåna sig över att de utför provkörningar där.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Varför inte svarta kavajer/byxor, vita skjortor, svarta slipsar, mörka solglasögon och öronsnäckor? ;)

Johan B

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 juli 2009, 08:48:16 AM
Jag tror att Ted är lite ironisk. Eftersom det redan är klart att Busslink skall börja köra i Göteborg är det ju inget att förvåna sig över att de utför provkörningar där.

Tomas är inte alls ute och cyklar. 58:an ligger i Frölundapaketet och där är ju inte vinnaren offentliggjord ännu. Så vad Busslink gjorde på 58:ans sträckning kan man ju undra. Om det nu inte bara var en slump att de tog den vägen.

Johan B

Citat från: Peter L skrivet 26 juli 2009, 21:45:21 PM
Finns inga B9S i Skåne.

Men däremot ett gäng B9LA om jag inte har fel. Med samma kaross, 7500. Liknande bussar mao :D.

Walter

Citat från: Johan B skrivet 27 juli 2009, 12:11:39 PM
Men däremot ett gäng B9LA om jag inte har fel. Med samma kaross, 7500. Liknande bussar mao :D.

Nästan rätt, B9S har 8500LE-kaross, alltså lågentre. I Skåne (Malmö+Kristianstad) kör man med B9LA och 7500-kaross, alltså låggolv.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan B

Citat från: Walter skrivet 27 juli 2009, 15:50:25 PM
Nästan rätt, B9S har 8500LE-kaross, alltså lågentre. I Skåne (Malmö+Kristianstad) kör man med B9LA och 7500-kaross, alltså låggolv.

Veolias vagnar i Partille är B9S med 7500-kaross och låggolv hela vägen. Även Göteborgs Spårvägar har en hel drös, både med en och två leder. Det går alltså utmärkt att få 7500-karossen på både B9LA och B9S.

Ted Selander

Citat från: Johan B skrivet 27 juli 2009, 12:10:12 PM
Tomas är inte alls ute och cyklar. 58:an ligger i Frölundapaketet och där är ju inte vinnaren offentliggjord ännu. Så vad Busslink gjorde på 58:ans sträckning kan man ju undra. Om det nu inte bara var en slump att de tog den vägen.

Jag tror herrarna är litet ivriga i nyhetsjakten.
Busslink har visserligen varit och presenterat sig för GS m fl, men det dröjer innan någon verksamhet blir märkbar.

Några "provkörningar" har inte ägt rum, och vilket intresse skulle någon ha av att köra runt under tiden som anbud utvärderas? Det är ju liksom antingen för sent eller för tidigt.

Frågan kvarstår varifrån ränderna kom, för ur går de ju aldrig.  ;)

/Ted

Zella

Ja vi får väll se vad som sker...

Sen så idag så var det en fågel som viskade i mitt öra att troligtvis så blir det Solaris i mölndal och partille och omni express på blå... men som sagt vi får se hur det blir i verkligheten. Inget är ju riktigt klart ännu.

Ersa

Nico

Citat från: Tomas Fransson skrivet 26 juli 2009, 23:08:00 PM

Citat från: Ted S skrivet 27 juli 2009, 20:46:23 PMFrågan kvarstår varifrån ränderna kom, för ur går de ju aldrig.  ;)

Menar du att Busslink inte har monopol på randiga skjortor... och att det alltså kan finnas andra I Göteborg som har samma mönster?! Hemska tanke!  :P  ;)

Skämt åsido, men randiga skjortor finns det nog ganska gott om (är väl bland de vanligaste mönstren som finns) så vad är det egentligen som säger att vederbörande kom från just Busslink? Enbart skjortor (till blåjeans eller vadå?) låter även överlag som en lite udda klädsel i sammanhanget.

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

1896

När kommer beskedet om Västra Frölunda ? Det har gått en månad nu....