Vardag på västra sidan om storstan (2 bilder)

Startat av Mikael Ringmarck, 25 juni 2009, 13:15:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Som så ofta började jag dagen med att ta en buss från Lundarampen (Evobus) och tomma till Backlura. Idag blev det vagn 4683 och avgångstiden från Backlura var 06:16. Jag var lite tidig så jag passade på att dokumentera vändslingan som varit sig hyfsat lik i bra många år nu. Ända skillnaden är väl egentligen att hållplatskuren bytts ut, men det var länge sen det med. Inom en inte alltför avlägsen framtid, i augusti, kommer bussen vara skyltad Spånga Stn i stället för Solna C då 119 delas. Från Spånga till Solna blir det linje 512 som kommer att trafikera.

Hässelby Strands centrum kommer att genomgå en ansiktslyftning så körvägen är permanent omlagd. Här står jag vid nya hållplatsläget mot Spånga-Solna. Sedan i måndags trafikerar vi Fyrspannsgatan från hpl Griftegårdsgränd.

Det var lite från imorse. Vi får se vad eftermiddagen har att erbjuda på linje 115, 116 och 118.

Omnilasse

Trevliga bilder på västra förorterna,

Jasså 512 blir numret på Spånga-Solna linjen, synd bara att man inte kunde samordnat med den föreslagna nedläggningen av 503, så kunde den delen fått tillbaka sitt gamla nummer, om man nu skall se det på det viset. Fast blir det även Råsta som kommer köra 512 i sådana fall? Hur blir det då med den samordnade tidtabellen med 118 genom Bromsten och till Rissne kan man ju undra. Det brukar ju aldrig fungera riktigt bra när det är olika entreprenörer som skall ha hand om tidtabellsläggningen för en gemensam sträcka...

Mikael Ringmarck

Citat från: Omnilasse skrivet 25 juni 2009, 23:12:29 PM
Trevliga bilder på västra förorterna,

Jasså 512 blir numret på Spånga-Solna linjen, synd bara att man inte kunde samordnat med den föreslagna nedläggningen av 503, så kunde den delen fått tillbaka sitt gamla nummer, om man nu skall se det på det viset. Fast blir det även Råsta som kommer köra 512 i sådana fall? Hur blir det då med den samordnade tidtabellen med 118 genom Bromsten och till Rissne kan man ju undra. Det brukar ju aldrig fungera riktigt bra när det är olika entreprenörer som skall ha hand om tidtabellsläggningen för en gemensam sträcka...

Det blir fortsättningsvis Bromma som kommer att köra linje 512. Linje 113 ska också delas men bara under tiden byggarbeten (för tvärbanan?) pågår vid Sundbybergs Torg. Den kommer då endast gå Blackebergs Gård - Allén. På sträckan Solna-Huvudsta-Vreten kommer linje 123 gå.

Jag förmodar att linje 152 och 509 inte heller kommer att passera Sundbybergs Torg utan få omlagd körväg i Augusti.