Slutar på 88

Startat av Mr G, 24 juni 2009, 22:19:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

En nyinflyttad vagn till Handengaraget. Här på linje 1 nära Handen C.
吉先生

HB

Citat från: Mr G skrivet 24 juni 2009, 22:19:13 PM

En nyinflyttad vagn till Handengaraget. Här på linje 1 nära Handen C.

Härlig bild! /Henrik/

Christian Ljunggren

Citat från: HB skrivet 24 juni 2009, 22:25:00 PM
Härlig bild! /Henrik/

Håller fullständigt med. 
Scania Vabis CF6661, -63, ch: 550907.
Ursprungligen levererad till SJ som 3618, fullständig högerombyggnad och
omnumrerad till SJ 4088. Till SL 1969 som 6488.

/Christian

Viking

SvOf bevistade Roslagen med denna vagn, en utfärd som jag tidigare visat några bilder från, i början av åttiotalet.

Här är en bild till från den utfärden.

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Mr G

Inte snyggt med linjenummer i H23-typsnitt. Kan det ha haft sin förklaring att linjerullarna för CF var slut? Låter tveksamt tycker jag. Skulle det ha funnits överflöd på H23-rullar? Kanske går att förklara ändå.

Men varför har man också ändrat typsnitt på inventarienumret? Vagnen ser inte ut att vara ommålad, utan det ser ut som att man endast målat över det gamla inventarienumret med samma men i ett annat typsnitt.
吉先生

Mr G

Gjordes det genomgående menar du? Lite överkurs isåfall känns det som.
吉先生

Staffan Sävenfjord

Citat från: Viking skrivet 25 juni 2009, 12:38:08 PM
SvOf bevistade Roslagen med denna vagn, en utfärd som jag tidigare visat några bilder från, i början av åttiotalet.

Här är en bild till från den utfärden.

//Viking

Trevligt! Jag ser att en känd profil från SvOf:s, SSS:s och SJK:s utfärder med det vackra förnamnet Staffan stiger ut genom mittdörrarna. Hans efternamn började dock inte på S utan på Ö.

Viking

Själv funderar jag på om Mamman som håller i pojken inte hette Mattson i efternamn, och om därmed den lilla pojken kan vara en annan profil från forumet med ett förnamn på F?

//Viking

Fredrik Mattsson

Citat från: Viking skrivet 26 juni 2009, 13:48:33 PM
Själv funderar jag på om Mamman som håller i pojken inte hette Mattson i efternamn, och om därmed den lilla pojken kan vara en annan profil från forumet med ett förnamn på F?

//Viking

nja, tvivlar på det starkt, om du tänkte på mig ;)

HJP

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 25 juni 2009, 22:07:09 PM
Trevligt! Jag ser att en känd profil från SvOf:s, SSS:s och SJK:s utfärder med det vackra förnamnet Staffan stiger ut genom mittdörrarna. Hans efternamn började dock inte på S utan på Ö.
Jag tror du har rätt, Staffan. Öqvist hette väl den avstigande Staffan.

HJP

Viking

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 26 juni 2009, 22:35:32 PM
nja, tvivlar på det starkt, om du tänkte på mig ;)

Det var ju det jag gjorde, ,men så var tydligen inte fallet...

//Viking

Staffan Sävenfjord

Citat från: Viking skrivet 26 juni 2009, 13:48:33 PM

//Viking

Var inte mamman något slag funktionär i SvOf och brukade därför gå under namnet "Samband". Smeknamnet hade alltså med funktionen att göra. Hon brukade ofta vara med på utfärderna med sin son. Tyvärr kommer jag inte ihåg några namn.

Viking

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 juni 2009, 12:38:13 PM
Var inte mamman något slag funktionär i SvOf och brukade därför gå under namnet "Samband". Smeknamnet hade alltså med funktionen att göra. Hon brukade ofta vara med på utfärderna med sin son. Tyvärr kommer jag inte ihåg några namn.

Jo det stämmer, hon var dessutom gift/sambo med "Skuggan" som var mycket aktiv som bussmeck och även han ofta med på utfärderna. "Skuggan" var dessutom anställd på spårvägsmuseet och jobbade där med museets fordon som då stod i Norrhallen.