Huvudmeny

Terminaler på Arlanda

Startat av Stefan P, 24 juni 2009, 16:25:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Jag vet om den här frågan har vari upp här förut, men vi provar på Alanda flygplats när man kör där finns Terminal 5, 4, 3, och 2. Var ligger terminal 1 är det Bromma eller är något som inte är byggt än?

mvh Stefan P

Cero

Terminal 1 var/är tänkt att ligga till vänster om T2. När terminalerna numrerades om för många år sedan tyckte någon "smart" flygplatschef att numreringen skulle vara från vänster till höger varvid även den obyggda terminalen skulle inkluderas. Att det sedan innebär att man som besökare ankommer till terminalerna i "fel" ordning (om man åker varvet runt) brydde sig höga vederbörande inte om.   

Mr G

Jag har lärt mig för länge sen att det är Bromma som är terminal 1. Men vad vet jag?
吉先生

ch

Tja, pratar vi passagerarterminaler så finns det bara 4 st ja. (nr 2-5), men det finns fem fraktterminaler på Arlanda ;-)

Jonas Strömblad

Citat från: Cero skrivet 24 juni 2009, 16:35:44 PM
Att det sedan innebär att man som besökare ankommer till terminalerna i "fel" ordning (om man åker varvet runt) brydde sig höga vederbörande inte om.   

Åk tåg så kommer terminalerna i rätt ordning  :)
/J

Bengt Lindstein

Citat från: Mr G skrivet 24 juni 2009, 17:14:28 PM

Jag har lärt mig för länge sen att det är Bromma som är terminal 1. Men vad vet jag?

Du har så rätt!

Jag fick det bekräftat när jag var på Arlanda (bakom kulisserna) för några veckor sedan.

Hälsar
Bengt