Neoplan Jumbo Cruiser till salu

Startat av Cityliner, 22 juni 2009, 21:48:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

737

Det må jag säga...

Jag trodde Jumbocruiser upphörde i och med inrtroduktionen av Megaliner, men där bedrog jag mig.

Har denna konstruktion någon fördel annat än att vara uppseendeväckande?

Cityliner

Det är ju ingen "ny" buss.. utan en buss från -92 som fått nytt utseende efter en stor renovering.

Lulebjörnen

http://jumbocruiser.com/jumbocoach.htm finns hela den spännande historien om den mäktigaste Neoplanen som någonsin byggts  8)...

Längst ner på sidan finns det en picassalänk med mera bilder.

Synd bara att dom inte byggde upp den i originalutseendet vid renoveringen. Neoplan blir ju som bekant bara fulare för varje ny modell  ;)...

Martin Maltkvist

Citat från: Lulebjörnen skrivet 22 juni 2009, 22:19:11 PM
http://jumbocruiser.com/jumbocoach.htm finns hela den spännande historien om den mäktigaste Neoplanen som någonsin byggts  8)...

Längst ner på sidan finns det en picassalänk med mera bilder.

Synd bara att dom inte byggde upp den i originalutseendet vid renoveringen. Neoplan blir ju som bekant bara fulare för varje ny modell  ;)...
Det lär finnas en variant med enaxligt släp och treaxlig "dragare" men dess namn har jag glömt bort.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niclas Rosenius

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 23 juni 2009, 00:03:08 AM
Det lär finnas en variant med enaxligt släp och treaxlig "dragare" men dess namn har jag glömt bort.

Du tänker på dom 10 första byggda Jumbocruisern. Den elfte som är till salu nu är den enda av alla jumbocruiser som har motor längst bak och boggie.

//Niclas

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Johan Hansson

Skulle passa perfekt som husbil.
Problemet är väl bara att Sveriges campingplater är trånga idag
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.