Huvudmeny

Swebus Hemse

Startat av Bussmicke, 21 juni 2009, 10:45:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Har inte visat särskilt mycket från denna resa så jag bjuder på lite Swebus Hemse denna morgon

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

HB

Citat från: Lars Ödlund skrivet 21 juni 2009, 11:06:05 AM
Trevligt!

"Depån/uppställningen" ovan övergavs f.ö ett tag efter din bild togs, sista tiden var bussarna uppställda på annat håll i Hemse

Problemen med ständigt återkommande skadegörelse gjorde det omöjligt att ha kvar den här placeringen av bussar i Hemse. /Henrik/

HB

Citat från: Bussmicke skrivet 21 juni 2009, 10:45:08 AM
Har inte visat särskilt mycket från denna resa så jag bjuder på lite Swebus Hemse denna morgon

Trevliga bilder Micke. Bilderna är ju inte speciellt gamla, men idag definitivt redan historia. /Henrik/

Bussmicke

Tack, ska göa i ordning mer Gotland en annan gång.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jo

Citat från: HB skrivet 21 juni 2009, 11:16:54 AM
Problemen med ständigt återkommande skadegörelse gjorde det omöjligt att ha kvar den här placeringen av bussar i Hemse. /Henrik/

Och garaget är för kort för att använda sig av möjligheten att köra in bussarna där eller var det "för många" bussar placerade där? Och nu är placeringen av bussarna hemma hos respektive medlemsföretag eller dess anställda eller har Gotlandsbuss någon större uppställningsplats på ön? Annars är ju dessa smågarage något av historia nu när man istället satsar allt mer på stordepåer. 

HB

Citat från: Jo skrivet 21 juni 2009, 11:38:51 AM
Och garaget är för kort för att använda sig av möjligheten att köra in bussarna där eller var det "för många" bussar placerade där? Och nu är placeringen av bussarna hemma hos respektive medlemsföretag eller dess anställda eller har Gotlandsbuss någon större uppställningsplats på ön? Annars är ju dessa smågarage något av historia nu när man istället satsar allt mer på stordepåer. 

Garaget har inte använts av Swebus utan det hör till kommunen. Normalt så var det tre ordinarie omlopp placerad där samt till och från även en fjärde förstärkningsbuss. Små uppställningar är fortfarande relativt vanligt i glesbygd eller på mindre orter, även av större bolag. /Henrik/

HB

Citat från: Lars Ödlund skrivet 21 juni 2009, 13:40:06 PM
Bussarna är placerade på de orter de utgår från, något annat kan jag inte tänka mig, huruvida man kan ha bussar hos chaufförerna är ju beroende av hur många "egna bussar" som går att ha, flertalet stationsorter har ju skiftgång med arbete alla veckans dagar.
På Swebus sista tid var det väl bara Klinte som inte hade helgkörningar under vintern?

Gammelgarn saknade också helgkörning vintertid efter att kommunen skurit ner trafiken på linje 41. /Henrik/

homer

vita bussar är riktigt fina

Mange_buss

Fina bilder från en sömnig liten ort  ;)