Huvudmeny

4 x Vo 9900

Startat av Niclas Rosenius, 19 juni 2009, 12:04:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Inte varje dag man fotar 4 st Volvo 9900 och speciellt inte från samma bolag.

Autobusunternehmen Johann Mathä har i 4 veckors tid kommit till Uppsala med 4 av sina 5 Vo 9900.

//Niclas

yngrot

Ovanlig design men rätt läcker ändå..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ante

Vore kul att få se lite interiörbilder från 9900:an... Utifrån är den väldigt väldigt lik 9700:an, förutom teatergolvet (om det nu ska få kallas det)

Niclas Rosenius

Citat från: Ante skrivet 19 juni 2009, 12:42:42 PM
Vore kul att få se lite interiörbilder från 9900:an... Utifrån är den väldigt väldigt lik 9700:an, förutom teatergolvet (om det nu ska få kallas det)

Vid tillfälle så skall jag fixa bilder innefrån en 9900 åt dig.

//Niclas

Ove Bojarp

På dessa ser det ut som det är fortfarande de lite
sluttande fönstren bakifrån och framåt.

Niclas Rosenius

Citat från: Ove Bojarp skrivet 19 juni 2009, 17:34:27 PM
På dessa ser det ut som det är fortfarande de lite
sluttande fönstren bakifrån och framåt.

Japp, det är det. Samma stuk på fönsterlinjen som på den gamla 9900.

//Niclas

Ersa

Vackert! Varför är 9900:an så ovanlig här i Sverige där istället 9700:an dominerar?

Niclas Rosenius

Citat från: Verspieder skrivet 19 juni 2009, 18:30:43 PM
Vackert! Varför är 9900:an så ovanlig här i Sverige där istället 9700:an dominerar?

Vad jag vet så marknadsför man inte 9900 så mycket här i Sverige utan satsar på den ute i Europa istället. Men även 9700 börjar bli ganska vanlig nere på kontinenten med.

//Niclas

Martin Maltkvist

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 19 juni 2009, 18:33:34 PM
    Vad jag vet så marknadsför man inte 9900 så mycket här i Sverige utan satsar på den ute i Europa istället. Men även 9700 börjar bli ganska vanlig nere på kontinenten med.

//Niclas
Två av dessa såg jag i Mariefred i slutet av förra veckan, först en och sedan en annan som jag trodde var samma men så småningom dök de upp i par.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niclas Rosenius

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 19 juni 2009, 23:47:18 PM
Två av dessa såg jag i Mariefred i slutet av förra veckan, först en och sedan en annan som jag trodde var samma men så småningom dök de upp i par.

Ja, ibland kanske man kan tro att man ser dubbelt  ;) men när man ser 4 dubbelt så då är det dags att gå till ögonläkaren  ;D

//Niclas

Martin Maltkvist

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 20 juni 2009, 00:06:13 AM
    Ja, ibland kanske man kan tro att man ser dubbelt  ;) men när man ser 4 dubbelt så då är det dags att gå till ögonläkaren  ;D

//Niclas
Fyrdubbelt går ju med ögon i nacken... ;D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Christer K

Dessa fyra eller kanske fyra andra från samma bolag har varit i Örebro också, där har de övernattat på hotel Best Western City Örebro, bussarna har varit parkerade på Svartå bangatan en bit från hotellet. Varje gång jag har sett bussarna så har inte det varit foto väder.
/ Christer
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Niclas Rosenius

Citat från: Christer K skrivet 20 juni 2009, 11:00:25 AM
Dessa fyra eller kanske fyra andra från samma bolag har varit i Örebro också, där har de övernattat på hotel Best Western City Örebro, bussarna har varit parkerade på Svartå bangatan en bit från hotellet. Varje gång jag har sett bussarna så har inte det varit foto väder.
/ Christer

Det låter tråkigt. Det var somma för mig dom första gångerna dom var här i stan.

Dom har totalt 5 stycken 9900, så det var dessa 4 som du såg. Dom har haft en rundtur i Mellan- Sverige som inneburit att dom har plockat upp passagerarna på Arlanda var 6:e dag i fyra veckors tid.  Efter denna runda så skall dom vidare till ett annat resmål med bussarna.

//Niclas

martin rosander