Bilder ifrån Malmö 16Bilder.

Startat av Möllers, 16 juni 2009, 21:30:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Idag har jag rest med sommarkortet det gick rätt bra tycker jag åkte först till Malmö sen var jag där liten stund sen drog jag till Eslöv var där typ 30minuter sen tog jag tåget till Malmö igen var jag där typ halv timme fotade inte så mycket alls  :)
Se vad man hamnar imorgon  ::)

Cyklisten

Det är ju ganska många nya MAN i trafik hos Arriva, undrar varför det tar så lång tid att tilldela inventarienummer  ??? Det har gått nästan en månad sedan de första började rulla i linjetrafik.

Möllers

Jo ner jag kom ifrån Eslöv kom jag till malmö tog jag fram min zoom 18-55 det blir bättre ska bara köra med den imorgon.

fontheking5

Trevliga bilder ,kul att du fick fotat Omnilinken också .  :) Ja det finns en del MAN hos ARRIVA nu i dom större städerna , åkte i Helsingborg och det var inget fel på dom , tysta och fina , och hyfast bekväma . Detta var dock regionbussar .

Niklas Bygdestam

Så du har skaffat ett sommarkort! Då har du möjlighet att fritt åka runt hela Skåne och kanske även söka upp lite okända hörn av ditt landskap :D

Jag känner på mig att du kommer att visa massor av godis här :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Möllers

Idag sog jag en udda scania Omnilink av nyrare modell denna var mer ljusare gul den hade extra lampor ner kan gissa den kommer ifrån Kalmar eller Uppsala.
Jo sommarkortet kan jag åka var som helt i skåne imrgon lär det bli Helisngborg och Ängelholm.

Nu kommer jag åka till Trelleborg Ystad Kirtsianstad hällingholm helingborg Lund Malmö höör sen Blir det danmark som köpenhamn och Helingör katrup plåta flygplan.
På bussen stog det 6020 tror jag eller nåt på omnilinken kanske körs av Veolia eller BKbuss  ???

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias Möller. skrivet 16 juni 2009, 22:23:52 PM
Idag sog jag en udda scania Omnilink av nyrare modell denna var mer ljusare gul den hade extra lampor ner kan gissa den kommer ifrån Kalmar eller Uppsala.

Om bussen var märkbart ljusare än Skånegult låter det som om det skulle kunna vara UL-gult. Det har funnits UL-gula OmniLink här i Uppsala. Det var föresten ett par etanolbussar. Dessa finns inte längre kvar här. Kanske var det en av dessa du såg? Minns du om den var från Swebus och hade nummer 6735 eller 6736?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Cyklisten

Citat från: Mattias Möller. skrivet 16 juni 2009, 22:23:52 PM

Nu kommer jag åka till Trelleborg Ystad Kirtsianstad hällingholm helingborg Lund Malmö höör sen Blir det danmark som köpenhamn och Helingör katrup plåta flygplan.

Det är väl Hässleholm du menar?  ;)
Tänk på att Sommarkortet gäller bara inom Skåne så det går inte att åka till Danmark, då får du betala mellan Malmö och Köpenhamn.

Möllers

Jo vet jag men hur sog bussen ut i Uppsala då nån som har bild på den  ???
Nä swebus 6735 36 var det inte detta var ingel ledbuss alls samma modell som Arriva 6270 typ lite ljusare färg bara synd den kom inte ner jag var där med kamerian  :P
Sen swebus 6735 36 kör ju i stockholm.

VL 328_Kalmar kan det varit jag sig i Malmö idag.

Bussmicke

Citat från: Mattias Möller. skrivet 16 juni 2009, 23:02:05 PM
Jo vet jag men hur sog bussen ut i Uppsala då nån som har bild på den  ???
Nä swebus 6735 36 var det inte detta var ingel ledbuss alls samma modell som Arriva 6270 typ lite ljusare färg bara synd den kom inte ner jag var där med kamerian  :P
Sen swebus 6735 36 kör ju i stockholm.

VL 328_Kalmar kan det varit jag sig i Malmö idag.

en fungerande länk
http://www.sundas.se/Galleri/Bussbilder/Vänersborgs%20Linjetrafik/slides/VL_328_Kalmar_Central_081103a.html
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Jo nu går det typ ni se längt ner hade denna med samma lampor på denna jag sog nr ett kan ha varit 60xx inte så säker men.
Kommer åka ditt där mist en gång till malmö denna veckan leta efter den alla gånger.

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias Möller. skrivet 16 juni 2009, 23:21:49 PM
Jo nu går det typ ni se längt ner hade denna med samma lampor på denna jag sog nr ett kan ha varit 60xx inte så säker men.
Kommer åka ditt där mist en gång till malmö denna veckan leta efter den alla gånger.

Om bussen saknade KLT:s svarta ränder så borde det vara en buss som är flyttad från Kalmar till nytt ställe. Kanske en buss som ska flyttas från Kalmar till Skåne? UL-buss är det knappast. De enda OmniLink som funnits här är Swebus 6735 och 6736. Och bussen du såg var dessutom tydligen ingen ledbuss

Sedan vet jag inte om man i Skåne accepterar att ha en UL-gul eller Kalmargul buss och bara komplettera dessa med sina dekaler för Skånetrafiken. Eller om man påtvingar omlack för att få helt rätt nyans. Man verkar väldigt petiga med det där med enhetlighet i Skåne

Ulf Rådeström

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 16 juni 2009, 23:29:39 PM
UL-buss är det knappast. De enda OmniLink som funnits här är Swebus 6735 och 6736. Och bussen du såg var dessutom tydligen ingen ledbuss

Och dessa bussar två målades om till rött och går för fullt i SL-land hos Swebus i Botkyrka enligt 52 tidigare utredningar här på forumet  ;D

Sundås

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 16 juni 2009, 23:29:39 PM
Om bussen saknade KLT:s svarta ränder så borde det vara en buss som är flyttad från Kalmar till nytt ställe. Kanske en buss som ska flyttas från Kalmar till Skåne? UL-buss är det knappast. De enda OmniLink som funnits här är Swebus 6735 och 6736. Och bussen du såg var dessutom tydligen ingen ledbuss

Sedan vet jag inte om man i Skåne accepterar att ha en UL-gul eller Kalmargul buss och bara komplettera dessa med sina dekaler för Skånetrafiken. Eller om man påtvingar omlack för att få helt rätt nyans. Man verkar väldigt petiga med det där med enhetlighet i Skåne

Tror knappast det är någon KLT-buss som skall flyttas, de enda som kör med sådana här Scania i KLT-området är Buss i Väst via Söne Trafik, Lysekils Busstrafik och Vänersborgs Linjetrafik. De enda som kör för Buss i Väst i Skåne är väl BK Buss, och en Scania torde väl isåfall bli en uddafågel hos dem..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Jo

Är det inte så enkelt att Scanian är en av de som levererades från början till Arriva och hade den gamla designen på fronten och således större lysen än de som visas på bilden. Om den har några år på nacken är det ju inte helt otroligt att solen och tvättborstarna gjort sitt för att bleka färgen.