Swebus Älvängen: Idag är det premiär från återkomsten men...

Startat av Bussmicke, 14 juni 2009, 09:39:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

...i torsdag var det bara "övningskörning"...

Förra gången körde man också med Volvo, lika trevligt som idag men lite intressantare karosser då än nu.

Inleder med en tråkig bild på 6977

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

ch

Nä men titta, Micke har varit på besök på min hållplats. Bor i Skepplanda ;-)

yngrot

Jo visst fina blider men vad tråkigt det är nu blåa eller gula eller röda inte mkt till variation längre...glömde Ösgötatrafiken 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

virtual1

Citat från: yngrot skrivet 14 juni 2009, 19:51:45 PM
Jo visst fina blider men vad tråkigt det är nu blåa eller gula eller röda inte mkt till variation längre...glömde Ösgötatrafiken 

Nja, det finns nog mer variation än så, du glömde bl.a Röd/Vitt hos X-trafik, Alla möjliga färgvarianter hos länstrafiken i Jämtland, Gröna bussar i Uppsala/Skånes städer, Orange i Karlstad, Vitt i Härnösand, Mjölkvitt i Sundsvall o massa fler exempel än så, men visst kan jag hålla med om att då man väljer nya färgsättningar så sticker de numer sällan ut...

yngrot

Oops då hade missat lite där ja... ;D  men Jämtlands bussar ser man sällan på kort ju...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina