Gott och Blandat, del 1

Startat av Richard Walter, 06 augusti 2007, 02:04:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richard Walter

Rotade lite i källaren och hittade ett och annat som kanske kan vara av intresse. Detta är sommaren 1990 och bilderna togs med en liten kompaktkamera så inventarienummer och slikt är inte alltid möjligt att reda ut, men man ser ju på ett ungefär vad det är ändå  ;D

Först lär det vara Uppsala, om jag inte minns alldeles galet, en utmärkt stadsbuss hursomhelst:

Sedan Gränna och en vagn som jag tror är Swebus 2816:

Slutligen Göteborg och en Volvoled på linje 40:

Zella

Första bilden... Canon... härligt...
tredje bilden... roligt att få se Götapl från förr...

Richard Walter

Citat från: Zella skrivet 06 augusti 2007, 02:19:18 AM
Första bilden... Canon... härligt...
tredje bilden... roligt att få se Götapl från förr...

Väl bekomme, roligt om den gamla bråten kan glädja någon  :)

Niklas Bygdestam

Citat från: Richard Walter skrivet 06 augusti 2007, 02:04:43 AM

Först lär det vara Uppsala, om jag inte minns alldeles galet, en utmärkt stadsbuss hursomhelst:

Javisst är det Uppsala. Bilden är föresten tagen från Kungsgatan. Det är 422 som var ommålad till reklambuss för BOB saft och sylt. Bussen fick smeknamnet Saftburken när den rullade omkring i denna reklamlack. Verkligen trevligt och nostalgiskt att få se en bild på denna trevliga buss :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon A

En lite onödig men kanske en kul parantes. Bob-bussen som här syns på bild var den första buss min pappa tog ut i trafik när han började på GUB. Han började nån gång vid 13-tiden där han tog ut den från garaget och körde den på linje 13. Kommer inte ihåg var den gick på den tiden, Librobäck åt ena hållet tror jag,någon som vet?

MVH Simon

Lulebjörnen

Rotade lite i källaren och hittade ett och annat som kanske kan vara av intresse. Detta är sommaren 1990 och bilderna togs med en liten kompaktkamera så inventarienummer och slikt är inte alltid möjligt att reda ut, men man ser ju på ett ungefär vad det är ändå  ;D

Är det månne BOB blåbärsoppa som börjar rinna ut genom vänstra motorrumsluckan?

Eller är det ett tecken på att GAV762an börjar visa tecken på att vara "inkörd"?

Niklas Bygdestam

Citat från: Lulebjörnen skrivet 06 augusti 2007, 20:31:18 PM
Är det månne BOB blåbärsoppa som börjar rinna ut genom vänstra motorrumsluckan?

Eller är det ett tecken på att GAV762an börjar visa tecken på att vara "inkörd"?

Vi får väl säga att det är blåbärsoppa ;D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mikael T Nilsson

Sedan Gränna och en vagn som jag tror är Swebus 2816:

Trevligt! Ja, det bör vara Swebus 2816.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.