Huvudmeny

Lite från Grekland

Startat av Magnus, 11 juni 2009, 16:44:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus

Här kommer lite bilder från Grekland och ön Thassos.

Vi börjar med en bild från busstationen i Skala Prinou. Bussarna som körde lokaltrafiken kunde vara lite allt möjligt, men det var åtminstone inget låggolv här och bussarna var modernare än vad jag trodde dom skulle vara. När man ville kliva av så var det bara att säga till så stannade bussen, det här med hållplatser var det inte så noga med. På bussarna fanns det både chaufför och kontrollant. Att bussen stannade utanför en kiosk så att kontrollanten fick gå in och köpa tidningen var inga problem heller. Tutan på bussen användes mycket flitigt.

Sedan en liten turistbuss från Turkiet. Jag vet inte vad det är för en tillverkare, men fronten påminde lite om Volvo innan faceliften.

En lokalbuss och en  turistbuss i Thassos stad. Jag tror Tsaroucha travel var enda bussbolaget på ön för jag såg bara bussar från dom.

Sedan avslutar vi med en Marco Polo.

Frippe Fribas

Citat från: Magnus skrivet 11 juni 2009, 16:44:55 PM

Sedan en liten turistbuss från Turkiet. Jag vet inte vad det är för en tillverkare, men fronten påminde lite om Volvo innan faceliften.

Sedan avslutar vi med en Marco Polo.
Mycket trevliga bilder Magnus!
Den lilla bussen skulle jag gissa är en Türkkar, men helt säker är jag inte...

Däremot är jag överens med dig om att den andra bilden föreställer en Marco Polo!  ;D
Det är alltid trevligt med bilder på dessa Portugiser, i detta fall gissningsvis en Viaggio av samma typ som Delfinbuss har.
//Fredrik

Jens Christesen

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 11 juni 2009, 20:40:17 PM
..
Den lilla bussen skulle jag gissa är en Türkkar, men helt säker är jag inte...

mit tipp: Otokar

Frippe Fribas

Sånn er det nok ja, karossen føltes i hvert fall kjent ut...
//Fredrik

Magnus

Ja, Otokar verkar stämma om man kollar på deras hemsida.

Marco Polo bussen var av samma typ som den som Delfinbuss har, jag fick åka med den några gånger och det var en ganska trevlig buss faktiskt. Fin och fräsch var den också.