SweX Neoplan 6217. Ny erfaring for meg

Startat av Knut, 09 juni 2009, 23:47:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Knut

Overtok idag 6217 på vei mot Oslo. Aldri vært inne i disse tidligere. Fikke start på den da jeg ikke var klar over start/stopp knapp.
Da jeg kom igang ble jeg fort glad i bussen. Eneste negative jeg kan komme på er at den ikke trekker like godt som Volvo i motbakke og et lite toarom.
Følte at bussen var bra retningsstabil. Bagasjeutrymmet var iallefall stort. Rattet ser ut slik det gjør i min Citroen AX fra 1990. Men var absolutt fornøyd med turen hjem :D

Bergenga

Hvilken tillit passasjerene får til sjåføren når han ikke finner ut hvordan han skal starte bussen ... ;D
Mvh.
Øyvind Berg

BenS

Citat från: Knut skrivet 09 juni 2009, 23:47:39 PM
Overtok idag 6217 på vei mot Oslo. Aldri vært inne i disse tidligere. Fikke start på den da jeg ikke var klar over start/stopp knapp.
Da jeg kom igang ble jeg fort glad i bussen. Eneste negative jeg kan komme på er at den ikke trekker like godt som Volvo i motbakke og et lite toarom.
Følte at bussen var bra retningsstabil. Bagasjeutrymmet var iallefall stort. Rattet ser ut slik det gjør i min Citroen AX fra 1990. Men var absolutt fornøyd med turen hjem :D

Trång förarplats och nervös växellåda, växlar ner i minsta motlut när man ligger på 90km/tim och då tappar man fart. Volvos nya "68xx" vagnarna (Swebus express) märker man knappt av dom stora motluten, dom tappar ingen fart eller kraft utan tuffar på i 90 länge innan dom växlar ned, och då märks inte växlingen så mycket. I-shift lådan bästa växellådan jag hittills kört med.