4 axlad Neoplan på E6:an

Startat av PNO, 09 juni 2009, 10:43:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

PNO

Hej alla!

Mats från Höganäs här och jag är ny på forumet.

Jag kör lastbil om nätterna på b.l.a E6:an och brukar möta en helvit 4 axlad Neoplan då och då. Jag känner igen bussen som en av Hyllinge Buss specialbygge som skulle åka på Österrike men det blev en flopp vill jag minnas eftersom bussen var för stor. Det finns ingen text eller logga på bussen. Vet någon vem som har den i dag och kanske bild ?? Den gör stopp i Helsingborg och Landskrona b.l.a

Niclas Rosenius

Citat från: PNO skrivet 09 juni 2009, 10:43:45 AM
Hej alla!

Mats från Höganäs här och jag är ny på forumet.

Jag kör lastbil om nätterna på b.l.a E6:an och brukar möta en helvit 4 axlad Neoplan då och då. Jag känner igen bussen som en av Hyllinge Buss specialbygge som skulle åka på Österrike men det blev en flopp vill jag minnas eftersom bussen var för stor. Det finns ingen text eller logga på bussen. Vet någon vem som har den i dag och kanske bild ?? Den gör stopp i Helsingborg och Landskrona b.l.a

    Dessa två Neoplan N119/4 MegaSpace som Hyllinge hade heter PKB298 som nu ägs av Kungsbacka Buss och den andra PKU258 ägs av en privat person.

    Tyvärr har jag ingen bild på dessa att bjuda på. Men man kan ju hoppas att nån annan har det.

    //Niclas

PNO

Hej Niclas!

Det var snabba ryck. Tack för svaret. Det var väl nån gång på 80 talets början Hyllinge hade dessa två?
När den kommer i natten med sina bordellgröna lampor i salongen osar det nästa lite inpyrt öststat om den.
Jag tycker det är en mäktig vagn

Niclas Rosenius



     Dom är från 1994 båda två.

     //Niclas

Esbjörn

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 09 juni 2009, 10:51:58 AM
    Dessa två Neoplan N119/4 MegaSpace som Hyllinge hade heter PKB298 som nu ägs av Kungsbacka Buss och den andra PKU258 ägs av en privat person.

    Tyvärr har jag ingen bild på dessa att bjuda på. Men man kan ju hoppas att nån annan har det.

    //Niclas


Här är en bild på PKB298 i Borås den 11 april 2003, då regad på AG Johanssons Buss AB i Fjärås.

PNO

Hm... -94 .... då var jag ju alldeles ute o reste med 80 talet eller Hyllinge har haft 4 axlat tidigare?

Niclas Rosenius

Citat från: PNO skrivet 09 juni 2009, 18:14:03 PM
Hm... -94 .... då var jag ju alldeles ute o reste med 80 talet eller Hyllinge har haft 4 axlat tidigare?


   Inte vad jag vet.

   Dom har haft en massa Skyliner (3-xl Dubbeldäckare) och även Spaceliner 12-meters högdäckare genom tiderna.

   //Niclas

PNO

Vet du vad den privatägda PKU258 används till?

Niclas Rosenius

Citat från: PNO skrivet 09 juni 2009, 19:41:49 PM
Vet du vad den privatägda PKU258 används till?

   Hört ryktas om att det skall vara ett racinggäng som har den men ej säker.

   //Niclas

PNO

Ok , ja det är en värdig vagn att ha med i den verksamheten.

Föresten, Tack Esbjörn för bilden !!

//Mats

PNO

Ingen som har nån bild på Racingbussen ?

Martin Maltkvist

Citat från: Esbjörn skrivet 09 juni 2009, 13:06:31 PM

Här är en bild på PKB298 i Borås den 11 april 2003, då regad på AG Johanssons Buss AB i Fjärås.
Har den manuell låda eller någon form av automatik?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Nilz