Bussar på E6 förbi Halmstad

Startat av Richard, 08 juni 2009, 10:19:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richard

Ursäkta kvalitén

Skogaby Buss

SJ Buss

Omnibuslinjen Habo Hjo

Eila Resor

Linjebuss

Linjebuss

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Viking

Trevliga bilder, som sagt.

Vad är det för kaross på den näst sista, jag känner inte ens igen den. En liten antydan av Hino, men de gör väl inte så stora bussar?

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Pickos

Citat från: Viking skrivet 08 juni 2009, 12:12:52 PM

Vad är det för kaross på den näst sista, jag känner inte ens igen den. En liten antydan av Hino, men de gör väl inte så stora bussar?

//Viking

Det är en Volvo C10M. De marknadsfördes som helbyggen(?) men karossen byggdes av Ramseier & Jenzer samt av Hess, båda schweitziska företag.
1:a Korinthierbrevet 10:15

yngrot

mycket trevligt gillade SJ bussen och Linjebuss med Van Hool läckra bussar. Linjebus¨s hade ju snygg lack på den tiden..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

AL

Citat från: Viking skrivet 08 juni 2009, 12:12:52 PM

//Viking

Ja, och en grymt ful sak för att vara riktigt snäll... Påminner aningen om en typisk makaber - och om möjligt - ännu fulare amerikansk turistbuss...   :-X

;D

Göran Nilsson

Citat från: Pickos skrivet 08 juni 2009, 13:59:16 PM
Det är en Volvo C10M. De marknadsfördes som helbyggen(?) men karossen byggdes av Ramseier & Jenzer samt av Hess, båda schweitziska företag.

Det är väl Linjebuss 480 (MXJ855). Fick stifta bekantskap med den några gånger hösten 1990 när den gick som militärbuss Hässleholm-Lund.
/ GNl

BMJ

Det ser ut som om bilderna är tagna strax norr om trafikplats Halmstad C (rv25) i riktning mot Vallås. Är det en korrekt iakttagelse. Eftersom E6:an fortfarande är motortrafikled på bilderna antar jag att de är tagna på 80-talet.

Richard

Citat från: BMJ skrivet 14 juni 2009, 23:42:05 PM
Det ser ut som om bilderna är tagna strax norr om trafikplats Halmstad C (rv25) i riktning mot Vallås. Är det en korrekt iakttagelse. Eftersom E6:an fortfarande är motortrafikled på bilderna antar jag att de är tagna på 80-talet.

Jag måste säga att du har fullständigt..........................RÄTT
En guldstjärna till dig det är helt riktigt på den platsen som du beskriver någon gång under 80 talet när man fortfarande var ung o vacker  ;D

Niclas Rosenius

Riktigt trevliga bilder.

Har du mer i lager så lägg gjärna ut dom med  ;D

//Niclas