Söker inv. nr. på Buss Persson..

Startat av Bussmicke, 05 augusti 2007, 01:13:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Buss Persson XTW039.

Tack på förhand.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Ingen som vet Buss Persson inv. nummer på XTW039?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 04 december 2007, 11:53:39 AM
Ingen som vet Buss Persson inv. nummer på XTW039?

Jag har mejlat en som säkert vet, nämligen Buss-Perssons vd, med frågan. Får jag svar kommer det här.

Bussmicke

Tack så länge, det är en buss i deras egna färger i storleksordningen som Snurringen.
//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 04 december 2007, 13:08:57 PM
Tack så länge, det är en buss i deras egna färger i storleksordningen som Snurringen.

XTW 039 har inventarienummer 63.
Jag återkommer senare med en fullständig lista på Buss-Perssons aktuella vagnpark.

Bussmicke

1000 Tack, ja det vore mycket trevligt.
//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 04 december 2007, 21:38:51 PM
1000 Tack, ja det vore mycket trevligt.

Listan har blivit fördröjd då jag måste kolla upp ett regnummer. Det som Joakim skickade visade sig nämligen vara felaktigt. Men under morgondagen bör den vara klar.

Bussmicke

Som tack kommer här bilden...

//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 04 december 2007, 21:47:43 PM
Som tack kommer här bilden...

Snyggt, väl värd att vänta på. Jag vet att de följer den här tråden i Hammenhög...

Bussmicke

Då blir de väl glada när snurringen kommer ut..
Antar intresse föreligger..
//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 04 december 2007, 22:15:30 PM
Då blir de väl glada när snurringen kommer ut..
Antar intresse föreligger..

Ja, jag tror inte jag behöver fråga dem om det utan kan nog svara ändå: intresse föreligger! Hos mig också faktiskt. Snurringen har jag dessutom själv misslyckats att få med på kort trots ivriga försök. Men det är en fantastisk buss att försvinna snabbt bakom gatuhörn så fort den får sen en kamera. Ja, en gång lyckades den inte smita undan, nämligen i garaget. Men du kan säkert bättre, Micke!

Bussmicke

Visst kunde jag det, jag fuskade lite (delvis): Jag åkte med den..
//Bussmicke.

Rickardo

I Simirishamn hamnade jag i på ett jobbuppdrag i slutet av juli. Trots sommaren var det höstväder med ösregn och det blåste kallt

/Rickardo

Esbjörn

Vill gärna passa på att haka på och fråga om invnr på BussPerssons TPF280...

Esbjörn

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 04 december 2007, 22:31:31 PM
Ja, jag tror inte jag behöver fråga dem om det utan kan nog svara ändå: intresse föreligger! Hos mig också faktiskt. Snurringen har jag dessutom själv misslyckats att få med på kort trots ivriga försök. Men det är en fantastisk buss att försvinna snabbt bakom gatuhörn så fort den får sen en kamera. Ja, en gång lyckades den inte smita undan, nämligen i garaget. Men du kan säkert bättre, Micke!

Ja, jag vill också minnas att det dök upp en liten gul tingest i ögonvrån och försvann lika fort.
Men är man själv utrustad med ett stycke fyrhjulig farkost i blå färg så kommer den inte undan så lätt, och vid sjukhuset var den till slut infångad... :)
Bilden är tagen den 4 maj 2004, och det är alltså Simrishamn som är platsen.