Huvudmeny

Del 2, Krakow [Bilder]

Startat av Nupski, 04 juni 2009, 21:58:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Krakow har en salig blandning av bussar och en hel del Scania. Bilder från den här stan tänker jag dedikera till stadsbussar för jag hade bara några timmar i stan den här gången så det blev inte så många bussbilder, märker att jag nästan skriver med polsk meningsbyggnad  :o.

CN113CLL -1995, man kan ju inte göra Bussmicke besviken. En MaxCi måste ju göra honom glad  ;D.

Det närmaste jag kom "Ej i trafik", de skriver "Zjazd do zajezdni" fritt översatt "Kör till depå"

Scania CN94UB OmniCity -1999. Finns som 12m och...

Scania CN94UA OmniCity -1999. ..18m.

Jelcz M181MB -1996.

Jelcz M181MB -2007, i nyare variant.

Solaris Urbino 18 -2008.

Mercedes O530G -2008.

Cyklisten

De har lite avvikande målning på deras 10 (?) st. Citaro, ganska trevligt. Har åkt med deras OmniLink en gång, år 2002 var det och minns bara att ljudet vid dörröppning/stängning var väldigt obehagligt.

Bussmicke

Börjar bli lite väl modernt där nu..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Bussarna på första fyra bilderna.. På något sätt liknar lacken den från Linjebuss.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ersa

Citat från: Tomas skrivet 04 juni 2009, 21:58:08 PM

CN113CLL -1995, man kan ju inte göra Bussmicke besviken. En MaxCi måste ju göra honom glad  ;D.

Uppsnyggad MaxCi med toppmodern diodskylt! Underbart! Hade den även haft xenonlampor hade bilden på önskebussen varit i det närmsta komplett. Kul att du även att du försökte få med kombinationen MaxCi och "Ej i trafik" ;)

Fredde

Jelcz M181MB -1996.

En bild fr bussmicke på samma plats över 10 år tidigare, dessa är säkert skrotade sedan länge tyvärr..

http://karlstadsbuss.pantograph.se/pics/bussmicke/mpk_47731_dworzec_glowny_krakow_951228.jpg

Tack för många fina bilder (gäller även dig Bussmicke :-)  )

Cyklisten

Citat från: Fredde skrivet 05 juni 2009, 13:51:10 PM

En bild fr bussmicke på samma plats över 10 år tidigare, dessa är säkert skrotade sedan länge tyvärr..

Så snabb är man inte med att skrota bussar i Polen  ;) Som jag förstår så är det några stycken som tagits ur trafik 2008, men själva modellen tillverkades ändå fram tills Jelcz gick i konkurs i höstas (?), fast då fick den lite modernare front.

Fler bilder på samma vagn: http://www.phototrans.eu/15,47926,73.html