Huvudmeny

Söne Astral

Startat av Cyklisten, 02 juni 2009, 14:01:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

En trevlig, ganska ny Van Hool stod idag parkerad på Baltzargatan i Malmö, det blev tyvärr ingen bild på dörrsidan.

Staffan Sävenfjord

Det var nog i grevens tid du fick den med Söne-märkning. Gillstad Resetjänst har sålts av Söne till MK Bussresor. Det gäller alltså bara reserverksamheten.

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 02 juni 2009, 14:52:54 PM
Det var nog i grevens tid du fick den med Söne-märkning. Gillstad Resetjänst har sålts av Söne till MK Bussresor. Det gäller alltså bara reserverksamheten.

Staffan, Gillstadsmärkning menar du väl?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 02 juni 2009, 21:27:58 PM
Staffan, Gillstadsmärkning menar du väl?

Nej, jag menade Söne-märkning som jag skrev. Denna finns till vänster i fronten och strax bakom förrutan t ex. Jag vet inte om MK Bussresor tänker behålla namnet Gillstad Resor eller märkningen Gillstad. Otänkbart är det inte. Det är ett väl inarbetat namn i bygden.

Bussmicke

Sönemärkningen är ju obetydlig jämf. med Gillstad..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ingemar

Bussen i fråga är numer såld utanför bolaget. Skall ha varit inblandad som inbyte mot några setror, men jag vet inte så mycket mer än så... Den som lever får se!
http://www.mascus.se/Transportfordon/Begagnade-Turistbussar/Volvo-Van-Hool-Astral/6df27fa9-962a-4008-89fc-561c9ecb8dd8.html
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Cyklisten

Hmm, centraldammsugare som tillbehör? Hur ser det ut på en buss?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 02 juni 2009, 23:31:04 PM
Sönemärkningen är ju obetydlig jämf. med Gillstad..

Bussen kommer heller inte överföras till MK Bussresor. Uppgörelsen innebär nämligen att de inte tar över fordonen utan "bara" kunder och reseprogram (i den mån de inte redan har resorna i sitt eget program).
Bussen är nu såld till Evobus Sverige i Vetlanda så den kommer knappast få behålla vare sig Söne- eller Gillstad-märkning.

ingli

Jeg kan bidra med et bilde fra dørsiden, tatt under et besøk på Røros i fjor sommer.