Västerfärnebo Biltrafikförening

Startat av Robban, 30 maj 2009, 12:32:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robban

...ja så står det om man söker på chassinumret på Svensk Busshistoria men knappar men däremot in reg numret får man ingen träff.
Årsmodell 1973 men första gång i trafik 1983?? avställd 2005
Hur som helst här är den i allafall ombyggd till husbuss eller nåt i den stilen.
Bilderna är tagna igår på baksidan av godsmagasinet vid Helgums station i Ångermanland.

Framifrån, Fogg resor ger ingen träff nån som känner till det?

Bakifrån

Förarplatsen ur dålig vinkel och fotad genom rutan.

Skulle vara roligt om någon hade mer info eller andra bild på bussen innan den blev ombyggd.

MvH
Robban

Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Robban skrivet 30 maj 2009, 12:32:38 PM
...ja så står det om man söker på chassinumret på Svensk Busshistoria men knappar men däremot in reg numret får man ingen träff.
Årsmodell 1973 men första gång i trafik 1983?? avställd 2005
Hur som helst här är den i allafall ombyggd till husbuss eller nåt i den stilen.
Bilderna är tagna igår på baksidan av godsmagasinet vid Helgums station i Ångermanland.

Framifrån, Fogg resor ger ingen träff nån som känner till det?

Årsmodell 1973 och första gången i trafik i Sverige 1983 tyder på att den är importerad, sannolikt från det land där karossen tillverkats: Norge. För övrigt har jag inte uppgifter om vare sig bussen eller Foggs Resor. Namnet verkar i alla fall taget från Phileas Fogg, huvudperson i Jules Vernes roman "Jorden runt på 80 dagar".
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Robban

I CBR står den som ej import men det kan ju vara fel där.
Bonusbild

Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Greger Larsson

Bussen levererades ny till Västerfärnebo(helt enligt rubriken). Reg nr ESK925, inv nr 14 och VBK byggnr 4373. 1978 till Västmanlands Lokaltrafik inv nr 414 och slopad där 1983. Ja, det är väl t o m VL:s färger den bär fortfarande? Sannolikt blev den såld till någon skrot och avregistrerad för att kort därpå återregistreras som husbuss.

/GL