Huvudmeny

Strömma/Interbus

Startat av NHK, 28 maj 2009, 22:15:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

NHK

Är det fler som fått den nya lacken?

504

505

529

yngrot

Snygg enkel tidlös design   synd inte fler bolag provar på sånt....  Kronobergslacken är ju oåx lika bra som denna..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Än så länge är det bara dessa som har den nya lacken vad jag vet, men 506 har den nya texten/typsnittet i fronten.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: yngrot skrivet 29 maj 2009, 17:44:18 PM
Snygg enkel tidlös design   synd inte fler bolag provar på sånt....  Kronobergslacken är ju oåx lika bra som denna..

Håller med dig! Och just kronobergslacken har jag alltid varit lite extra fäst vid. Just att den är så enkel och tidlös. Snygg på en buss oavsett ålder eller formgivning

Ibland har jag sett en del lacker på bussar som är väldigt snygga på just en viss bussmodell eller en viss generation. Men när det senare kommer nya modeller så ser det inte alls bra ut längre. Kronobergslacken är ett exempel på lack som jag tycker verkar passa på precis allt, både gammalt och alldeles nytt
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.