Först för första gången (Swebus 6952)

Startat av M224, 27 maj 2009, 19:17:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Och detta utan att "fuska" (dvs att ringa upp till garaget och fråga om tider/omlopp etc).

Jag kan bara säga att bussen gick riktigt bra! Hoppas att jag får åka med fler av dem snart igen!

MrX

Det var en artikel om hybridbussarna i DN i morse. Fast det var ett litet fel med i artikeln då man trodde det rörde sig om ledbussar.

Sen tycker väl inte jag att stripningen var särskilt snygg. Kanske skulle man bege sig till 172:ans områden och provåka.

Yujin Zhang

CitatDet var en artikel om hybridbussarna i DN i morse. Fast det var ett litet fel med i artikeln då man trodde det rörde sig om ledbussar.

Hehe, Metro hade en artikel (eller kanske bara en bild med bildtext) om den och där fanns ett litet fel också, där står att bussen kommer trafikera Skarpnäck-Nacka.

Någonting som fick min uppmärksamhet var att SL vill även prova vagnen i innerstadstrafik (tror det var i DN), betyder det att Swebus kommer börja köra någonting i stan eller kommer bussarna ev föras över till Busslink (och utbilda ett x antal förare för ändamålet)?

Jonas Strömblad

Citat från: Yujin Zhang skrivet 27 maj 2009, 20:07:46 PM
Någonting som fick min uppmärksamhet var att SL vill även prova vagnen i innerstadstrafik (tror det var i DN), betyder det att Swebus kommer börja köra någonting i stan eller kommer bussarna ev föras över till Busslink (och utbilda ett x antal förare för ändamålet)?

Jag tror man måste flytta på lite glasskiosker och parkerade bilar först  ::)
/J

Yujin Zhang

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 27 maj 2009, 20:11:53 PM
Jag tror man måste flytta på lite glasskiosker och parkerade bilar först  ::)
/J

Har inte tyska plastbussar redan röjt undan allt? ;D

Bussmicke

OJ heltäckt med reklam, såg ej snyggt ut,
Så fort man är ledig och reser bort, ja då duger det för bussarna att rulla ;) :p
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

mackanz

Dom passar väl på då. *skämt* Håller med. Helfolierad reklam är inte snyggt.
Kan vara snyggt på en baksidan men inte hela långsidorna.

Bussmicke

Hej allesammans.

Står i Huddinge med kameran just nu och idag har jag fotat 4 Hybrider varav 2 utan inv. Nr.

6954 XYR884
6955 UKR600
69xx SYU42
69xx SZA067

Nånstans har jag sett en lista med dessa bussar men hittar den inte nu.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 01 juni 2009, 08:04:48 AM

Nånstans har jag sett en lista med dessa bussar men hittar den inte nu.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=15066.msg177075#msg177075
6950 heter SZA067
6951 heter SYU424
6952 heter UKF345
6953 ?
6954 heter XYR884
6955 heter UKR600
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Hittade den sidan men var inte klok på vilken som var vilken.
Letade efter en lista med nr+reg och den fick jag se här.
Tack.
I morse var 6950, 6951, 6954, 6955 "ute på stan".
//Bussmicke.

Bussmicke

Verkar som det är dags att revidera listan igen..

I måndag var UKR600 märkt 6955, idag var den märkt 8305.
Åker med bussen till Tåget i Flemingsberg just nu och ska försöka ta någon bild till.

Bara denna som omnurerats eller skall alla få nya nummer?
//Bussmicke.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 03 juni 2009, 06:25:12 AM
Verkar som det är dags att revidera listan igen..

I måndag var UKR600 märkt 6955, idag var den märkt 8305.
Åker med bussen till Tåget i Flemingsberg just nu och ska försöka ta någon bild till.

Bara denna som omnurerats eller skall alla få nya nummer?

Verkar som alla får nya nummer, bilder kommer! - blev kanske för mycket krockar för att man skulle 'orka' fortsätta i 69XX-serien o klämma in dem...

Bussmicke

De bilder som togs i måndags hamnar på min 69xx-sida medan alla efter det blir 83xx om ingen har annat att förtälja.
//Bussmicke.

Jörgen

Åkte med 6954 i måndags, och den är ju märkt 3605 inuti. Det är väl ett busslinknummer, eller?
Skulle dem inte heta 3601-3606, och rulla för busslink. Eller ska de över dit så småningom ???
(Kanske har jag missat något någonstans!) :-[

Jörgen
Mvh: Jörgen

virtual1

Citat från: Jörgen skrivet 03 juni 2009, 19:14:35 PM
Åkte med 6954 i måndags, och den är ju märkt 3605 inuti. Det är väl ett busslinknummer, eller?
Skulle dem inte heta 3601-3606, och rulla för busslink. Eller ska de över dit så småningom ???
(Kanske har jag missat något någonstans!) :-[

Jörgen

haha, precis vad jag tänkte skriva, att detta blir tredje numret för bussarna efter bara en dryg vecka i trafik ;-) - men de bussar jag fick på bild förut var 3607-3608, var det tanken att det skulle blivit fler hybrider i trafik än dessa sex???