uppställda äldre bussar

Startat av S Svensson, 26 maj 2009, 18:31:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

Var ute och åkte buss för några veckor sedan.Här följer några observationer. Hade själv ingen kamera med.

En Scania Ajokki 145 står synlig utmed E20 emellan Vårgårda och Vara. Trolig plats Jonslund eller Lekåsa.
På ett annat ställe,Mölltorp, stod en äldre buss med skylt till salu. Bussen kan vara karosserad av Ivan Thor.
På vägen till Hjo stod ett tiotal 70 talsbussar uppställda. Kommer inte riktigt ihåg hur långt utanför Hjo det var.
Är det någon som vet mera om dessa bussar ? Och kanske haft med fotoverktyg.  :P

Staffan Sävenfjord

Citat från: S Svensson skrivet 26 maj 2009, 18:31:29 PM
Var ute och åkte buss för några veckor sedan.Här följer några observationer. Hade själv ingen kamera med.

En Scania Ajokki 145 står synlig utmed E20 emellan Vårgårda och Vara. Trolig plats Jonslund eller Lekåsa.
På ett annat ställe,Mölltorp, stod en äldre buss med skylt till salu. Bussen kan vara karosserad av Ivan Thor.
På vägen till Hjo stod ett tiotal 70 talsbussar uppställda. Kommer inte riktigt ihåg hur långt utanför Hjo det var.
Är det någon som vet mera om dessa bussar ? Och kanske haft med fotoverktyg.  :P

Om det var på vägen mellan Karlsborg och Hjo och cirka ett par mil norr om Hjo kan det ha varit Buss-Olas samling du såg. Den består av ett antal äldre bussar som har körts som skolbussar med mera.  Bussarna står i en trädgård precis intill vägen.
Körde E20 Vårgårda-Vara i dag utan att se den nämnda Ajokkin, men jag kanske hade ögonen lite för mycket på vägen . :)
Bussen i Mölltorp vill jag minnas har stått där med skylten i bortemot tio år - kanske mer rentav.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Kinslayer

Bussen i Mölltorp har jag tänkt ta bild på och lägga upp här men jag åker bara förbi där när jag kör linje 400 nån gång ibland. Tror väl inte det skulle vara så poppis att stanna och plåta bussen.... ::)
För övrigt är jag aldrig i dom trakterna men jag får väl göra mig ärende dit och ta ett par bilder på den

yngrot

Du får väl skylla på nått tekniskt fel ;) det är väl ingen svårighet särskilt om du kör Säffle.. ;D och stanna lite snabbt och ta ett kort.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Kinslayer

Haha...det var en bra idé  ;D Jo Säffle är ju det mesta jag kör och det kan ju bli en del fel ibland.....
Men jag ska faktiskt till Fagersanna på lördag och därifrån är det bara en knapp mil till bussen så jag kanske åker o tar ett par bilder